29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

27 март в авто-мото историята

Ето кои са по-важните и интересни събития от автомобилната и мотоциклетната история, случили се на датата 27 март:

1863: Роден е сър Хенри Ройс (Sir Frederick Henry Royce), създател, заедно с Чалз Ролс, на легендарните автомобили Rolls Royce.

1925: Сесил Кимбър (Cecil Kimber) регистрира първия си модифициран Morris, първообразът на MG. Спортните модели стават изключително популярни, макар компанията да завършва развитието си безславно.

1926: роден е Бил Багнал (Bill Bagnall) - главен редактор на списание “Мотоциклетист” (Motorcyclist) в продължение на 20 години. След службата си във Филипините към американската армия по време на Втората световна война, той си купува мотор Norton ES2 и започва да се занимава с фотография към легендарното списание Motorcyclist. В продължение не 3 години е и президент на Американската Мотоциклетна Асоциация, като през 1999 е удостоен с честта да бъде присъединен към AMA Motorcyle Hall of Fame (“залата на славата” на АМА).

1939: роден е Кейл Ярбороу (Cale Yarborough), американски автомобилен състезател, участвал в NASCAR. Печели 4 състезания през 1968 г., включително Daytona 500. През 70-те става първият пилот печелил три пъти поред шампионата Winston Cup (1976, 1977 и 1978). Ярбороу е и първият човек развил скорост над 200 мили в час в квалификацията за Daytona 500.

1940: роден е Сандро Мунари (Sandro Munari) - италиански автомобилен състезател. Мунари започва да се състезава в италианския рали шампионат през 1965 година, което печели през 1967 и 1969 година. Следващият сезон добавя и титлата от Европейския рали шампионат. През 1972 г. печели ендуранс състезанието за спортни коли Targa Florio, като партньор по това време му е легендата Артуро Мерацио, а автомобил - Ferrari 312B. Същата година печели и първата си голяма победа в световния рали шампионат в Рали Монте Карло с Lancia Fulvia. В крайна сметка Мунари завършва кариерата си в рали шампионата на планетата с общо 7 победи от 36 старта.

1945: на 63-годишна възраст умира Винсент Хюго Бендикс (Vincent Hugo Bendix). Създател на компанията Bendix Company of Chicago, произвела над 7000 автомобила в началото на 20 век, Бендикс е най-известен като създателят на кръстеното на него устройство бендикс, част от стартерния механизъм на автомобилните двигатели. По-късно основава компанията Bendix Corporation, произвеждаща спирачни системи. През 1929, корпорацията е прекръстена на Bendix Aviation като произвежда богата гама оборудване за автомобили, авиация, кораби и радари.

1947: Създадена е китайската държавна компания Nanjing Automobile Group Corp. (NAC). Това е най-старата автомобилна фирма в Китай, а в момента е 4-ти по големина производител в азиатската държава. Също на 27 март, но през 2007 г, NAC възкресява автомобилната марка MG и започва производството на автомобили с британския бранд.

1952: на 57 годишна възраст умира основателят на Toyota (като автомобилна компания) Кийчиро Тойода (Kiichiro Toyoda). Решавайки да превърне създадената от баща му фирма Toyoda Loom Works в автомобилен производител ще доведе до  Тоъота Мотор Цорпоратион, която през 2008 година се превърна в най-големия автомобилен производител на планетата ни.

1965: роден е Грегор Фьотек (Gregor Fiotek) - швейцарски автомобилен състезател. Печели швейцарската Формула 3 през 1986 година. Има 7 старта във Формула 1, но не записва шампионатни точки.

1977: роден е Виктор Мейра (Viktor Meira) - бразилски автомобилен състезател. Състезава се в сериите IndyCar, като два пъти взима среброто в Indianapolis 500.

1999: създаден е алиансът Renault-Nissan - първият по рода си между японски и европейски автомобилен производител. Интересното тук е, че всеки един от двамата производители е със собствена структура, бранд и идентичност, а сътрудничеството е много специфично, за разлика от традиционните сливания и поглъщания в бранша.

2003: автомобилните производители BMW и Brilliance Auto създават джоинт-венчър с цел производство на автомобили BMW за китайския пазар. BMW взима 50% от акциите, Brilliance Auto държи 40.5%, а останалите 9.5% се падат на градската управа на Шенян.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:25 1
+ 0
- 0
sffsdf8969
 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.