30 май 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Как работи двигателят без разпределителни валове на Koenigsegg? (видео)

Koenigsegg са известни със свърхбързите си суперколи с над 1000 к.с. и невероятни максимални скорости. Шведите не изоставят и високите технологии и тове е очевидно от хибридната им Regera, която разполага с 1500 коня, но не и със скоростна кутия. 

И докато страшните спортисти на марката са световноизвестни, свързваната с нея компания Freevalve остава на заден план, а тя определено има интересни идеи. Именно като такава можем да определим плана вкарване в масово производство на двигател без разпределителни валове и дросел.

Според Koenigsegg този вид мотор е по-мощен, с по-висок въртящ момент, намален разход и емисии. Освен това може да работи с различни видове гориво и дори като двутактов или като двигател на Аткинсън, а отделните цилиндри могат лесно да бъдат деактивирани. 

Всичко звучи страхотно, но как работи? Технологията, разбира се, е доста сложна, но има кой да я демонстрира много добре нагледно - един от люмибите ни YouTube-ъри, а именно Engineering Explained.  

Накратко, вместо традиционната конфигурация с разпределителни валове, двигателите използват електро-хидравлични устройства, за да отварят и затварят клапаните. Сгъстен въздух оказва натиск върху клапана и компресира пружина, като по този начин го отваря. Същевременно около него се вкарва масло, което да стабилизира движението. Затварянето става лесно с понижаването на налягането на флуида и въздуха. 



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:02 1
+ 0
- 0
sffsdf17635
 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.