Можете да заредите Tesla, ако се спуснете от Еверест...два пъти (видео)
Един от големите плюсове на някои електрически коли и хибриди е, че всеки път, когато вдигнете крак си от десния педал, намалявате или спирате, енергията от движението на колата не се губи, а се използва за дозареждане на батериите. Регенеративните системи определено имат своята функция, но тя далеч не е да зареждат електромобилите от 0 до 100%. И все пак в името на любопитството не можем да не се запитаме "Колко голям хълм ни трябва, за да може една Tesla да се зареди съвсем сама?"
Отговорът, който ни дава Джейсън Фенски от Engineering Explained, е стряскащ. Благодарение на вярната си бяла дъска, доста писане и бърз ум Фенски стига до заключението, че за пълното зареждане на една Tesla е много трудно. Дори спирайки се на седана с най-нисък капацитет на батериите - Model S 60. Според сметките излиза, че шофьорът трябва да се спусне от връх Еверест поне два пъти, преди батерията да е напълно заредена.
И това не е всичко. YouTube-ърът прави изчисленията за капацитет 60 кВтч, а всъщност Model S 60 разполага със 75 кВтч. Но дори с по-скромния капацитет е нужно колата да измине 17,7 км по инерция или над два пъти повече от най-високия връх на земята, извисяващ се на 8848 метра.
Nissan Leaf, който има по-нисък пробег и капацитет, ще е по-близо до пълен заряд при спускане от хималайския връх от морско равнище, но тук отново не се взима предвид като фактор съпротивлението при търкалянето на колелата или това, което оказва въздухът.
С други думи, дори и дневният ви маршрут до работа да включва спускане от някой осемхилядния, бъдете готови да се огледате за зарядно.