17 септември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Президентските лимузини от Франклин Рузвелт до Барак Обама

Да си президент на САЩ със сигурност е трудна, а както смъртта на Джон Кенеди потвърждава, и опасна работа. Затова държавният глава на Щатите се ползва и със специални привилегии, що се отнася до избора на кола. За последните над 70 години, от дните на Франклин Рузвелт до управлението на Барак Обама, седем лимузини и един автобус са превозвали различните главнокомандващи.

Lincoln "Sunshine Special" - 1939 г.


Франклин Рузвелт е имал доста добро основание да бъде първият президент, транспортиран с не заводска кола. През 1933 г., докато държи реч от своя Buick, е направен опит за покушението му. За щастие президентът оцелява, а случилото се става повод за създаването на първата президентска лимузина. Базирано на шаси от Lincoln К-серия, кабриото с V12 мотор е кръстено Sunshine Special, понеже се движи почти винаги със свален покрив. Лимузината остава на служба до 1950 г., 5 години след смъртта на Рузвелт, като претърпява промени в бронировката и минимални визуални изменения.

Lincoln Cosmopolitan - 1950 г.


Хари Труман, поне според слуховете, избира Lincoln Cosmopolitan като отмъщение към General Motors, които през 1948 г. отказали да предоставят кола за кандидат-президентската му кампания. Наследникът на Труман в Белия дом Дуайт Айзенхауер също използва Cosmopolitan, но с добавен стъклен "мехур" над задните седалки, за да могат хората да го виждат дори и при вдигнат покрив.

Lincoln Continental SS-100-X - 1961 г.


Lincoln Continental SS-100-X или колата, в която е на 22 ноември 1963 г. е застрелян Джон Кенеди, едва ли ще бъде запомнена с добро. Началната ѝ точка е стандартен Continental, който компанията Hess & Eisenhardt удължава с 84 см. Най-интересното обаче, че задните седалки се вдигат, за да президентът е по-видим. След убийството на Кенеди от Сикрет сървис решават, че не могат да рискуват и SS-100-X  се сдобива с твърд покрив и допълнителна бронировка. В такъв вид я използват Линдън Джонсън и Ричард Никсън.

Lincoln Continental - 1972 г.


Джералд Форд и Роналд Рейгън разчитат отново на Lincoln Continental. 6-тонната лимузина с 7,5-литров V8 двигател се оказва повече от полезна през 1975 г., когато в Сан Франциско Форд преживява опит за убийство. Шест години по-късно и на Рейгън му се налага да потърси убежище в масивния Lincoln поради същата причина.
 

Cadillac Fleetwood - 1983 г.

Забелязахте ли основната разлика? Не е Lincoln. От 1983 г. американските президенти се пренасочват към Cadillac. Първият такъв е лимузината Fleetwood, към които същите Hess & Eisenhardt, работили на Licoln-а на Никсън, добавят 44 см в дължина и по-малко от 8 см във височина. И сега по-впечатляващите характеристики: 8-цилиндровият двигател е с обем 8 л, а бронираните стъкла са дебели 6 сантиметра. Направени са само две такива лимузини. След пенсионирането им едната завършва в музея на Рейгън в Калифорния, а другата се появява на големия екран заедно с Клинт Истууд в "Под прицел".

Cadillac Deville - 2001 г.


Джордж Буш-младши е изправен пред проблем. Когато заема мястото си в Овалният кабинет Cadillac не произвеждат нищо, което да се доближава до драконовските мерки за сигурност, които искат от Сикрет сървис, дори и след солидна доработка. Возилото на републиканецът все пак остава Cadillac Deville, но само на пръв поглед. Рамата на почти 6,5-тонната кола всъщност е заета от някой от мамутите на GM - Chevrolet Suburban, GMC Yukon или Cadillac Escalade. За да се задвижи това чудовище се залага на 7,5-литров мотор. Говори се, че освен невероятно дебелите бронирани стъкла, лимузината на Буш разполагала и с отделение за пътниците със собствени запаси от кислрод. За вторият си мандат президентът получава кола, подобна поне като визия на заводския седан Cadillac DTS.

Cadillac Presidential Limousine - 2009 г.


И Барак Обама се вози в Cadillac от встъпването си в длъжност през 2009 г.  Детайлите около неговата лимузина са доста неясни. Предположенията за двигател варират от 8,1-литров бензинов до 6,6-литров дизел, което би означавало, че е за пръв път държавният глава разчита на нафта. Нещо важно издават обикновено използваните при лекотоварни камиони гуми Goodyear Regional RHS - колата е тежка. Много, много тежка, вероятно между 7 и 9 тона! Затова и максималната скорост е около 100 км/ч. Бронираните стъкла са дебели около 13 см. Други екстри? Гранатомет, оръдие за сълзотворен газ и кислородни маски за пътниците.

Ground Force One - 2011 г.


Не, няма грешка със снимката. Не е лимузина, но от 2011 г. към гаража на Сикрет сървис са добавени и два струващи по 1,1 млн. долара автобуса. Наричани неофициално Ground Force One, бронираните машини са плод на комбиниран труд на канадска и американска фирма и осигуряват на президента и другите пътници 46,8 м2 сигурност. За пръв път Барак Обама използва такъв автобус по време на кампанията си през 2012 г.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.