Рейтингът на Top Gear продължава да се срива
Равносметката след излъчването на втория епизод от новия сезон на Top Gear е следната: рейтингът продължава да се срива. Според The Telegraph, 2.8 млн. британци са гледали втория епизод по BBC2, като за момент броят им е скочил на 3.3 млн. В това число не влизат гледалите предаването през услугата iPlayer.
Причините тези резултати да са разочароващи, са няколко. Първата е, че главният водещ Крис Еванс и неговите колеги са загубили една трета от зрителите си в сравнение с първия епизод, излъчен преди седмица. Освен това, при 2.8 млн. зрители, новият Top Gear е официално два пъти по-непопулярен след смяната на водещите.
Ще ви подсетим, че за възраждането на поредицата, след като уволниха Джеръми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей, от BBC решиха да заложат на цяла плеяда известни имена като звездата от сериала "Приятели" Мат Леблан, състезателката Сабине Шмиц, YouTube звездата Крис Харис, Ф1 гуруто Еди Джордън и автомобилния журналист Рори Рейд. Явно, обаче, тук ситуацията ще заприлича на онази с "Реал Мадрид" преди години, когато футболния гранд беше обрал суперзвездите от какви ли не отбори, но не успя да постигне нищо съществено в големите турнири.
Това е и втората поредна седмица, в която зрителите са много по-малко от прогнозите на Крис Еванс, който преди началото на сезона гръмко обяви, че зрителският интерес няма да падне под 5 млн. души. Колкото до пазарния дял – той също е паднал от 23% за първия епизод, до 14% за втория.
Разбира се, не всичко е толкова лошо. Top Gear продължава да реализира над средните за Англия (2.6 млн. зрители) стойности в своя часови диапазон. Делът на предаването в ефира също е над средното за този сегмент – 9.9%. Въпреки това, нелошите резултати са засенчени от предаването Antiques Roadshow, което е привлякло 4.7 млн. зрители. Това означава, че повече хора са предпочели историята на филмова камера от 30-те или друг античен предмет, пред това да гледат атрактивно автомобилно шоу, в което Крис Еванс и Дженсън Бътън карат светлозелен McLaren.