Това са най-мощните 4-цилиндрови коли на пазара
Едно време мощността от 300 коня беше еталнон за спортен дух, независимо от двигателя, който ги генерира. Днес вече почти всяка марка предлага подобни модели, а тази внушителна мощ се генерира дори от четирицилиндрови двигатели. Все пак, погледнете рекорда на Honda Civic Type R на Нюрбургринг и след това кажете, че това е двигател за семейно комби. В този материал ще Ви представим 10 от най-мощните автомобили, разчитащи само на четири цилиндъра:
1. Mercedes-AMG CLA45 / GLA45 - 2 литра, 375 к.с.
Под капака на този прелестник живее най-мощният четирицилиндров двигател в света. При излизането си на пазара агрегатът бе с мощност от 355 кончета, а след малко пипване от страна на инженерите вече е с блестящите 375 понита. А в Европа, за разлика от Северна Америка, машината се продава и във вариант хечбек.
2. Volvo S60 / V60 Polestar - 2 литра, 362 к.с.
Няма как да не забележите този великолепен син цвят, символ на Volvo. Polestar няма проблем с взимането на стотачката за 4.5 секунди, но освен бърз е и много стабилен, благодарение на амортисьорите Ohlins и спирачките Brembo.
3. Ford Focus RS - 2.3 литра, 350 к.с.
Първият RS, продаван в САЩ, е този магьосник със задвижване на четирите колела. Агресивно окачване, мощно турбо и дори наличието на Drift Mode правят заставането зад волана на тази машина страхотно приключение. Нали, г-н Блок?
4. Porsche 718 Cayman S / Boxster S - 2.5 литра, 350 к.с.
За разлика от атмосферния Cayman S, този турбодвигател е с 25 к.с. по-мощен и, което е очевидно, има мощна турбина, която да носи онова незабравимо усещане за залепването за седалката. Говорим за малко над 4 секунди до 100 км/ч.
5. Volvo XC90 / S90 / V90 / V90 Cross Country / 2018 XC60 - 2 литра, 316 к.с.
Може и да сте изненадани, но - да, на пето място е SUV, и то на Volvo. Може би поради факта, че подобни големи SUV автомобили в премиум класовете са неизменно с по-големи двигатели, този по-нетипичен представител влиза в тази класация. Двигателят Т6 разполага едновременно с турбо и суперчарджър, които дават повече мощ от... ами, Subaru WRX STI...
6. Ford Mustang EcoBoost - 2.3 литра, 310 к.с.
Този Mustang може да напляска иначе лошия Chevrolet Camaro Turbo с помощта на 35 к.с. повече. Много от противниците твърдят,че EcoBoost двигателят е отстъпление от класическото звучене и темперамент на "осмака", но пък върши повече от добра работа от гледна точка на динамиката. И очевидно е приет добре на пазара, защото в Северна Америка на него се падат 38% от продажбите, срещу 22% за V6 конфигърацията и 40% за V8.
7. Honda Civic Type R - 2.0 литра, 306 к.с.
Ето го рекордьорът от Нюрбургринг, който е в елитния Клуб 300 коня. Те стигат до предните колела (е, не всички), благодарение на 6-степенна ръчна скоростна кутия, но машината разполага с още много достойнства - троен ауспух, адаптивно окачване, отлични спирачки и др. Освен това би трябвало да струва, колкото Golf с екстри, което ще си е сделка, стига веднъж да стъпи на пазара през пролетта.
8. Subaru WRX STI - 2.5 литра, 305 к.с.
Едва надскачащ границата от 300 к.с., този легендарен представител на японската школа няма как да не изкуши всеки, виждал някога рали състезание. Още по-хубавото е, че тези кончета изскачат от прословутия боксеров двигател на Subaru. А през 2018 година автомобилът ще има подобрена версия с новости около задвижването на четирите колела, спирачките и други компоненти.
9. Porsche 718 Cayman / Boxster - 2.0 литра, 300 к.с.
Когато от Porsche обявиха, че ще сложат търбо на своите двигатели, консервативно настроените получиха жесток удар. Но дори най-простият Cayman и Boxster "чукват" 300 к.с. и разполагат с доста по-добро ускорение от предишните поколения атмосферни двигатели.
10. Volkswagen Golf R / Audi S3 / Audi TT S - 2.0 литра, 292 к.с.
Че как без Golf?! Да, този двигател не влиза в Клуб 300, но пък е достатъчно забавен и най-важното - мощен, за да попадне в тази класация. Той е прекрасен, както просто за разходка, така и за момент на въодушевление зад волана.