02 декември 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

В Швеция можеш да караш малолетен, но само трактор

Шведските тийнейджъри са едни от щастливите тийнейджъри на Стария континент, поне що се отнася да възможността за управление на моторно превозно средство. Да, в страната законът повелява, че шофьорска книжка може да се изкара при навършени 18 години, но все пак има малка вратичка, която все пак се експлоатира в дълбоката провинция и носи радост на малолетните кандидат-шофьори.

Иначе казано, според шведските закони, ако си над 15 години, можеш да караш трактор. А за трактор се приема двуместно превозно средство, което не развива повече от 30 км/ч. Не са нужни повече уточнения, за да се появи нова мода още в началото на миналия век. Тогава, както и сега, тракторите са скъпа земеделска техника и много фермери в Швеция модифицират различни автомобили, за да могат да ги използват за работа.

Така се появяват т.нар. "EPA" трактори. EPA идва от името на местна верига магазини за евтини стоки и името е взето, за да покаже именно това - евтино превозно средство, сглобено в гаража. Скоро тези машини стават толкова много, че се налага властите да внесат регулаторни механизми, които да сочат какво може и какво не може да съдържа това чудо.

Според първите разпоредби EPA-машината не може да е с база, по-дълга от 223 см и не трябва да има окачване на задната ос. През 1963 се появява второто поколение - "A" трактори. Те е трябвало да са с монококова конструкция, междуосното разстояние вече не е било фактор и е било позволено окачване на задната ос.

Днес има още една кошница изисквания, за да може шведските младежи да управляват своите А трактори. Той трябва да е направен от реално съществуващ автомобил, а не инженерна импровизация в гаража. Не може да превозва повече от двама души, което означава, че дори модифицирането на пикап с двойна кабина трябва да елиминира задния ред седалки, а гърбът на кабината не трябва да е на повече от 10 сантиметра зад предните седалки. Освен това трябва да има светлоотразителен триъгълник отзад, както и шибидах - все пак е трактор!

Най-важното обаче е, че не трябва да развива повече от 30 км/ч. Това трябва да бъде гарантирано с модификации на скоростите или дори коляновия вал и се следи уж зорко от властите, когато машината се регистрира. Не, че няма зевзеци, които с различни устройства прескачат това правило, разбира се.

Днес А тракторите са абсолютно неизвестни в големите шведски градове, но са често срещана гледка в провинцията. А младите шофьори могат да се учат да управляват бъдещите си нормални автомобили или просто да се стоплят по време на суровата зима.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.