
Първият масов модел на Subaru бе обявен от Японската общност на машинните инженери за наследство на машиностроенето на страната.
Subaru 360, познато като "калинка" в родината си, е представено през 1958 г. и проектирано така че да се вписва в тогавашните регулации за миниатюрни коли, които трябва да са дълги под 3 метра. Въпреки свръхкомпакния си размер, колата предлага достатъчно място за четирима пътници.
Името на двувратия градски автомобил идва от 356-кубиковия двуцилиндров мотор с въздушно охлажване, монтиран отзад. Той задвижва задните колела през 3-степенна ръча трансимия. Първоначално мощността му е мижавите 16 к.с., но и колата тежи под 450 к.с. По-късно са представени агрегати с 25 и 36 к.с., както и комби и кабриолет варианти.
До края на производството през 1971 г. са направени общо 392 хил. коли. Както можете да си представите, никой не се е нахвърлял на 360 заради динамиката му. Надали някой може да се впечатли от ускорение до 80 км/ч за 37 секунди и максимална скорост от 100 км/ч. Всички тези недостатъци обаче са баласирани от икономичността, тъй като малката кола гори само 3,5 л/100 км.
Показаният на снимката 360, модел К111, е 78-ият предмет, сертифициран от по този начин. Той се намира в центъра за посетители към завода на Subaru "Гъмна Яджима".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2
09.09 2023 в 06:12
1
09.09 2023 в 06:05
Последни коментари