
Mercedes Unimog е вероятно най-способното оф-роуд возило в света. Макар приложенията на машината да са безбройни, коравият работяга започва живота си като селскостопанска машина преди точно 7 десетилетия.
Разработката на Unimog започва през октомври 1944 година, когато съюзниците вече са нахлули в Германия. Общите насоки за машината били готови и работата по нея започва само три месеца след края на Втората световна война. Инженерът от Daimler Алберт Фридрих e баща на возилото, чието име идва от Universal Motor Gerat или в свободен превод "моторизирана машина с универсално приложение".
На 9 октомври 1946 година е готов Unimog Prototype 1, който представлявал едно почти голо шаси. Моделът е с бензинов двигател и изглежда почти както последвалите серийни варианти. Оригиналната ширина на следата на камиона била 1270 мм, или еквивалент на два реда картофи в нива...
Фридрих подписва споразумение за производство с фирмата Erhard und Söhne и производството започва още през 1947 г. с дизелов мотор на Mercedes-Benz с мощност 25 конски сили, които също имат желание да произвеждат машината. Машината развивала максимална скорост от 50 км/ч, а задвижването било на четирите колела, с блокаж не предния и задния мост. Имало изводи за прикачен инвентар отпред, отзад и отстрани, което превърнало двуместния Unimog в най-универсалната селскостопанска машина за времето си.
Първият производител на Unimog, обаче, става компанията Boehringer, тъй като Erhard нямат капацитет за производството, а на “трилъчките” все още не им е позволено да правят 4х4 автомобили. През 1951 Daimler Benz все пак поема контрола върху Unimog и трилъчата звезда застава на предния капак, където седи от модела 401, та до наши дни.
С минимални модификации, Unimog се произвежда и до днес, а продажбите на легендарното возило са надхвърлили 400 000 бройки, а до момента са представени над 30 вариации на модела, за буквално всякакви приложения. Може да видите легендарното камионче на нефтени кладенци в пустинята, возещ туристи до действащи вулкани, в снеговете на Севера или блатата и джунглите на Азия и Южна Америка. Унимог е и редовен участник в различни оф-роуд надпревари - от легендарния "Дакар", през хард офроуд трасетата на рали "Бреслау", а с гордост можем да заявим, че първите състезателни камиони, стъпили на българска земя, също са наследници на култовия Universal Motor Gerat.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 06:03
Последни коментари