
След премиерата си в камуфлаж по време на фестивала в Goodwood и тийзър преди няколко дни, Honda N-ONE e – новият японски градски електромобил и духовен наследник на неуспешния Honda e – прави своя дебют в родината си.
Уебсайтът на Honda Япония вече разполага със специален раздел за новия модел, с изображения и начална информация. Все още липсват технически данни – мощност, пробег и батерия – но е ясно, че N-ONE e е насочен към градска аудитория, за която дизайнът и цената са по-важни от върховите характеристики.
Произхождащ от модела N-ONE, който в Япония попада в категорията „кей-коли“ (малки градски коли със специфични размери и ограничения), този нов електрически вариант е по-голям (с дължина около 3,9 м), за да отговори на глобалните изисквания. Въпреки това запазва оригиналния си стил: заоблени линии, кръгли LED фарове и приветлив дизайн, който носи нотка носталгия… и маркетинг. Каросерията е с пет врати и компактни пропорции, но изглежда по-зряло в сравнение с кей-колата, от която произлиза.
Интериорът на Honda N-ONE e е проектиран с практичен подход, ориентиран към ежедневна употреба. Няма специални ефекти, а реални решения, пригодени за различни нужди. Багажникът е модулен: задните седалки могат да се сгъват изцяло за превоз на обемист багаж, частично – за по-дълги предмети, или може да се повдигне седалъчната възглавница, за да се превозват високи товари, използвайки вертикалното пространство.
Един от най-любопитните детайли, разкрити от официалните снимки, е наличието на два люка на предния панел. Мнозина се питат какво е тяхното предназначение, но най-вероятното обяснение е техническо: CHAdeMO гнездо за бързо DC зареждане и второ, вероятно с вграден кабел, за зареждане с променлив ток (J1772 в Япония, Type 2 в Европа).
Решение, което съчетава японската традиция с адаптация към международния пазар. От изображенията, идващи от Япония, се забелязва и че едно от двете зарядни устройства може да работи и „обратно“ – тоест като голяма външна батерия за захранване на дребни електроуреди или външни устройства. Това е система V2L (vehicle-to-load), която става все по-разпространена при съвременните електромобили.
Все още няма официална дата за европейската премиера. Говореше се за автомобилното изложение в Мюнхен през тази есен, но тъй като японската марка не фигурира в списъка с участници, по-реалистично е да се очаква самостоятелен дебют в края на 2025 или началото на 2026 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари