Неминуемото се случи: Nissan се сбогува с обичания GT-R. След 18 години производство, R35 стигна края на производствената линия. От 2007 г. насам са произведени около 48 000 бройки, откакто първата излезе от завода в Точиги. Последният екземпляр е Premium издание T-Spec в цвят Midnight Purple, предназначен за клиент в Япония.
Ако гледаме от по-позитивната страна, това е само временно сбогуване. Главният изпълнителен директор и президент на Nissan Иван Еспиноса уверява феновете, че Годзила ще се завърне: „На многото почитатели на GT-R по света искам да кажа, че това не е сбогуване с GT-R завинаги, нашата цел е емблемата GT-R един ден отново да се завърне.“
Въпреки това, следващият му коментар показва ясно, че R36 няма да пристигне скоро: „Затова всичко, което мога да поискам, е търпение. Макар че днес нямаме финализиран точен план, GT-R ще се развие и отново ще се появи в бъдеще.“
Еспиноса не е първият високопоставен мениджър на Nissan, който изразява ангажираност за завръщане. През април на автосалона в Ню Йорк, главният продуктов стратег на Nissan USA, Понз Пандикатира, уверено заяви: „GT-R ще се върне, без никакво съмнение.“ По същия начин Арно Шарпентие, вицепрезидент по продуктовата маркетинг стратегия, каза, че „има хора, които работят“ по директен наследник на R35.
Nissan вече намекна за посоката, която R36 може да поеме. Помните ли безумния концепт Hyper Force? Ултраъгловатият шоу автомобил впечатли тълпите на изложението Japan Mobility Show 2023 в Токио със своите 1341 к.с., твърдотелни батерии и максимална скорост от над 320 км/ч. Дали следващият GT-R ще бъде изцяло електрически или ще запази двигател с вътрешно горене за още едно поколение, предстои да разберем.
Засега Nissan има по-големи предизвикателства. Компанията се опитва да се възстанови от тежко финансово състояние. Макар че флагмански суперавтомобил може да помогне за възстановяване на накърнения имидж, продукт с малък обем на продажби няма да оправи финансовия баланс. Мерките за съкращаване на разходи ще го направят – поради което Nissan се готви да затвори седем фабрики и да съкрати 20 000 работни места в рамките на плана за възстановяване „Re\:Nissan“. Компанията също така планира да намали сложността на частите със 70% и да консолидира платформите от 13 на едва 7.
Предвид тези обстоятелства, трудно е да си представим силно персонализиран, нишов продукт като GT-R да се завърне скоро, въпреки че ръководството на Nissan ясно е дало да се разбере, че R36 все още е част от дългосрочната стратегия.
GT-R R35 беше сред най-старите японски автомобили, които все още се произвеждаха, макар че дългата му история бледнее в сравнение с тази на Land Cruiser 70 Series. Toyota произвежда J70 от 1984 г., и 41 години по-късно легендарният офроудър все още се продава в Япония, Австралия и Близкия изток.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари