На изложението EICMA в Милано, Италия, Honda представи новите попълнения в богатата си гама за 2026-а година. Акцентите са новият спортен турър CB1000GT и първият електрически мотоциклет на марката – Honda WN7. Заедно с тях дебютира и прототипът V3R 900 E-Compressor, задвижван от новия V3 двигател с електронно управляван компресор – иновация от световен ранг, монтирана на ново шаси. Технологията Honda E-Clutch вече влиза като опция в оборудването на още пет популярни модела на марката.
Новият спортен гол турър CB1000GT е с двигател, заимстван от Fireblade и познат от CB1000 Hornet. GT предлага спортен характер и комфорт при дълъг път, благодарение на агресивните дизайнерски линии, окачването Showa EERA (Electronically Equipped Ride Adjustment) и обтекаемата каросерия, разработена с помощта на CFD анализи за оптимална аеродинамика и защита от вятър.
Стандартното оборудване включва електронно управление на газта, странични куфари, Cornering ABS с шестосев IMU, предпазители за ръце, централна стойка, quickshifter, отопляеми ръкохватки, автоматично изключващи се мигачи, Emergency Stop Signal, круиз контрол и свързаност чрез Honda RoadSync.

Своята световна премиера отбеляза и Honda WN7, първият пълноразмерен електрически мотоциклет на марката. Под мотото „Be the wind“ (Бъди вятърът), новият модел ще предложи тихо и плавно управление с типичното за електрическите МПС-та мигновено ускорение.
WN7 разчита на 9,3-киловатчасова литиевойонна батерия и електромотор с мощност 18 кВт. Отговаря на категория A2 и предлага пробег от 140 км с едно зареждане. Освен от битов контакт, то може да се осъществи и от автомобилна зарядна станция CCS2 от 20% до 80% за 30 минути.
Техническите характеристики включват пълно LED осветление, няколко режима на мощност, селектор за регенеративно спиране, режим Walking Speed с движение напред/назад, Selectable Speed Limit Assist (SSLA), Cornering ABS и система за контрол на сцеплението Honda Selectable Torque Control (HSTC).
На щанда на Honda „покривалото“ падна и от прототипа V3R 900 E-Compressor – първият в света мотоциклет, задвижван от нов V3 двигател с електронно управляван компресор. Този силов агрегат доразвива концепцията V3 Internal Combustion Engine, показана на миналогодишното издание на EICMA.

Двигателят с водно охлаждане и с ъгъл между цилиндрите от 75 градуса е с работен обем 900 куб. см и осигурява производителност, съпоставима с тази на стандартен 1200-кубиков двигател, благодарение на електронно управлявания компресор, който регулира прецизно налягането на пълнене и осигурява висок въртящ момент при всякакви обороти.
За моделната 2026-а година представената за първи път преди 2 години система Honda E-Clutch за CBR650R и CB650R вече ще бъде достъпна като опция и за общо пет модела.
При нея потеглянето, спирането и превключването на предавки не изискват използване на лостчето на съединителя, а водачът просто натиска педал за смяна на скоростите. При желание може да се използва и механично.

За първи път Honda E-Clutch се предлага на модели с Throttle-by-Wire (Transalp и Hornet). Системата дебютира и при три популярни модела от 500-кубиковия клас – CB500 Hornet, NX500 и CBR500R. Това е и първият път, когато Honda E-Clutch се предлага при мотоциклети, съвместими с категория A2.
Преработен за моделна година 26YM е и най-популярният скутер в Европа – SH125i. Той бе представен с още по-модерна визия, нов светлинен подпис и 5-инчов TFT дисплей. Усъвремененото издание на скутера е вдъхновено от облика на добре познатия SH350i и така Honda създава силна визуална прилика между трите си модела, произвеждани във фабриката на марката в Атеса, Италия.
CB1000F дебютира с нови цветове. „Нейкидът“ с ретроизлъчване е лесен за управление и с двигател, заимстван от Fireblad. Изкушава с пребогато оборудване и впечатляваща динамика. Бяха представени и нови цветови варианти за NC750X, водещия модел от серията SH, SH350, както и за флагманите сред туристическия клас.
Допълнителен акцент на щанда на Honda на EICMA са два мотоциклета с уникална визия, вдъхновена от популярната аниме героиня Kuromi. Създадени в сътрудничество със студиото Sanrio Co., Ltd. специално за EICMA, виолетово-розов CB750 Hornet и CBR1000RR-R Fireblade в характерната за Kuromi черно-лилава цветова схема подчертават стремежа на Honda да запали по мотоциклетизма възможно най-широка публика.












Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари