Електрически автобус тръгна по линия 84 в София

Авто OFFnews Последна промяна на 20 януари 2017 в 14:00 30 4

Електрически автобус тръгна по линия 84 в София

На официална церемония в столицата беше пуснат в движение първият изцяло електрически батериен автобус в България. Машината, която не отделя грам вредни емисии е специално разработена за нуждите на европейските градове. Електробусът е нископодов и изключително комфортен за всеки отделен пасажер, с напълно автономен пробег от 320 км.

Батериите са литиево-йонни, общо 16 на брой, а зареждането става от специална електрическа станция за 5-6 часа. На този етап, това е единственият произведен електробус от този модел и ще остане в София през следващите 5 месеца. Новото попълнение на Столичен автотранспорт е с дължина 12 м и предлага 27+2 седящи и 58 правостоящи места.

Екологичното возило ще се движи по маршрут 84 от Терминал 2 на летището до ул. "Гурко" в центъра на столицата ни. Планът на Столичен автотранспорт е до средата на следващата година автопаркът на София да придобие 20 такива електробуса, които да са щадящи околната среда и високоефективни.

Сред официалните гости на представянето на новия електробус бяха Слав Монов – изпълнителен директор „Столичен Автотранспорт“ ЕАД, Екатерина Йорданова – председател на транспортната комисия към СОС, Дончо Барбалов - заместник-кмет по направление "Финанси и стопанска дейност", Евгени Крусев - заместник-кмет по направление "Транспорт и транспортни комуникации", инж. Евгений Ганчев – изпълнителен директор „Столичен Електротранспорт“ ЕАД и Христиан Петров – изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност.

Производителят на електрическия автобус е китайската компания Yutong, която през есента на миналата година достави на Столичен автотрансрпорт 110 чисто нови автобуси, с които се обнови сериозна част от автопарка.През 2015 г. Yutong доставя 67,018 автобуса само в Китай, което е ръст от 9,15% в сравнение със същия период на 2014 година. По отношение на чуждестранните пазари, Yutong има доставени над 7000 автобуса през 2015 г., достигайки ръст от 7% в сравнение с предходната година.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

4

09.09 2023 в 05:56

sffsdf20451

3

25.03 2017 в 20:51

Много просто, изграждането на една мрежа за тролейбус на едно трасе е 4 пъти по скъпа от батериите на автобуса, които вече са точно 1 долар на ампер час, на едро. Тяговите батери изкарват спокойно 8 години, имам опит вече с такива акумулатори, както тях, така и тролейбусната мрежа се поддържа. Автобусът е незавишм от аварии, и когато има ремонт на асфалта на трасето, не може да прави обиколен мрашрут. Автобус с батерия от 150 кв., с пробег от 300 км. може да се пусне и като извънградски. Няма спор, че е 10 пъти по добре от тролея, и вече еднакво икономичен с него.

15919

1

поп Дръвчо

20.01 2017 в 14:50

И тук да питам: за какво му е на град с развита тролейбусна контактна мрежа зверски скъп батериен автобус? Не че няма вероятност контактната мрежа след време да е по-скъпото решение ама в момента не е, а и конкретно маршрутът на 84 излиза само на 20-30% от вече изградената такава.