Ford се изтегля от Япония и Индонезия
Ford Motor Company ще напусне пазарите в Япония и Индонезия тази година, тъй като не вижда „път към рентабилен бизнес” на тези места. Информацията е подадена от Ройтерс, чиито кореспонденти са се добрали до документация по казуса.
Ford ще прекрати всякакви бизнес активности, включително затваряне на дилърската си мрежа, спиране на продажбите и вноса на автомобили с марките Ford и Lincoln в двете азиатски държави. Така гласяла информация в и-мейл, изпратен от Президента на Азиатско-Тихоокеанския отдел на фирмата до служителите в региона. Говорител на Ford потвърди, че подобно съобщение е било изпратено.
Причината за този ход са слабите продажби на „синия овал” на пазарите в Япония и Индонезия. В Япония, където компанията продава автомобили от 1974 година, през 2015 са реализирани около 5000 продажби, което се равнява на пазарен дял от 1,5%. В Индонезия, където Ford оперира от 2002 година насам, продажбите са около 6000, което е още по-малък дял от общия пазар – 0,6%.
Като основна причина за пазарния неуспех от Ford посочват силния натиск на местните марки в Япония и липсата на местно производство в Индонезия.