22 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

В Русия може да се появят автомобили от Уганда, Иран и Индия

Нови марки от Азия и Африка ще се конкурират с китайските доминатори на местния пазар

Iran Khodro Tara споделя много компоненти с Peugeot 301 Снимка: Iran Khodro

На руския автомобилен пазар може да се появят нови марки автомобили, сред които такива от Уганда, Индия и Иран. За това съобщава "Дойче Веле", базирайки се на публикация на местния вестник "Известия" с връзка към търговско-промишлената палата на РФ.

По думите на президента на палатата Сергей Коритин, на фона на разрастващите се санкции срещу Руската федерация, въведени след началото на войната с Украйна, на пазара може да се появят нови автомобилни марки. В частност, в по-бюджетните сегменти може да се предлагат машини на индийския концерн Tata Motors, както и на иранските производители Iran Khodro и Saipa.

Електромобил KIIRA EV SMACK от Уганда

В същото време, пише "Известия", няма точна информация дали индийските производители ще продават автомобили на руския пазар. От своя страна иранските автомобили вече се предлагат в Русия. Така моделът Tara на компанията Iran Khodro може да бъде закупена на цена от 1,5 милиона рубли или близо 29 400 лева по днешния курс.

Уганда също изразява интерес да навлезе на руския автомобилен пазар. Според посланика на страната в Русия Мозес Кизиге, Уганда е африканският лидер в производството на електрически автомобили. На свой ред заместник-председателят на управляващата партия в Уганда - Националното съпротивително движение на Марваха, Парминдер Катонголе Сингх казва пред "Известия", че навлизането на руския автомобилен пазар би било отлична възможност за Уганда да установи партньорски отношения с Русия.

Електромобилът Москвич 3е е всъщност руска сглобка на китайски модел

Междувременно, китайските автомобили са заели почти половината пазарен дял на руския пазар. В края на миналата година, маркетинговата агенция НАПИ съобщава, че делът на машините, произведени в Китай, представлява 37% от целия автомобилен пазар. Още почти 10% заемат автомобили на китайски марки, асемблирани на местен терен. В сравнение с периода от януари до ноември 2022 година, сумарният им дял е нараснал с над 30%.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.