Собственикът на Geely и Volvo стана най-големият акционер в Mercedes
Собственикът на китайския автомобилен производител Geely Ли Шуфу придоби 9,69 процента от акциите на Daimler - производителят на автомобилите Mercedes-Benz. С този си дял, китайският бизнесмен става най-големият едноличен собственик на акции в германския конгломерат.
Според анонимни източници, споделили пред "Ройтерс", този ход е само началото на поредица действия от страна на китайската компания, която планира и "доста по-големи неща". "Ли Шуфу смята, че може би едн, два или максимум три от настоящите автомобилни производители ще оцелеят пред новите предизвикателства в автомобилния сектор. Г-н Шуфу мисли, че фирмите трябва да се обединят и да инвестират в бъдещето, за да могат да са сред оцелелите", заявява източникът.
В случая, пред нови предизвикателства, очевидно се имат предвид разработката и производството на електрически и автономни автомобили. Geely търси различни партньорства за разработката на тези технологии и очевидно шефът на компанията гледа на Daimler като на сериозен партньор. Самата китайска корпорация подаде оферта за купуване на дял от Mercedes през ноември, но офертата им бе отхвърлена, като германците заявиха, че китайците могат да си купят акции от борсата. И Ли Шуфу очевидно е взел това послани присърце, след като инвестира 9 милиарда долара за 9,69 процента от акциите на Daimler.
В момента, Geely държи контрола върху автомобилите Volvo, Lotus и малайзиските Proton, както и върху компанията, произвеждаща легендарните лондонски таксита. Неотдавна, Gelly закупи и дял от камионите Volvo, а новата й марка Lynk & Co, разработена под надзора на Volvo, ще атакува европейския и американския пазар, освен родния.
Висши мениджъри от Geely планират в скоро време срещи с техни колеги от Daimler, както и с представители на германските власти. Китайската компания ще използва тези срещи, за да подчертае дългосрочните си инвестиционни намерения. Вероятно, китайците ще търсят вариант за придобиване на технологии от германците, които да им помогнат да са по-конкурентни на пазарите на електромобили и автономни возила.