29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Volkswagen обмисля сливане с Fiat Chrysler?

Босът на FCA Fiat Chrysler Серджо Маркионе от няколко години насам се опитва да води преговори с други автомобилни производители за сливането им с подопечната му компания. След като "удари греда" с предложение към General Motors, италианецът заяви пред медии на салона в Женева, че има подобно предложение и към Volkswagen. От немската компания тогава отхвърлиха подобно сливане, съветвайки Маркионе да говори първо с тях за идеите си, а не с журналистите.

В крайна сметка, обаче, Volkswagen си остави вратата отворена за потенциални преговори с Fiat Chrysler или друг конкурент, след като спадът в оперативната печалба на германците е голямо предизвикателство, породено от избухналия преди година и половина скандал "дизелгейт", за който неотдавна си признаха официално. Освен това, VAG групата вижда и нарастваща конкуренция в Европа, след сливането на PSA Peugeot Citroen и Opel, случило се по-рано този месец. Новата компания, оглавявана от французите се превърна във втория по големина играч на пазара в Стария континент и това съвсем не се нрави на германците.

Серджо Маркионе, FCA

Все пак, босът на VW Матиас Мюлер сподели във вторник, че може да е заинтересован от партньорство. "По-отворени сме на партньорства от преди", заяви Мюлер, но добави, че в това няма конкретен намек към FCA.

Комбинация между VW и FCA на теория би могла да създаде гигант с 30% дял на европейския пазар, плюс по-силни позиции на германците във Северна Америка. Допълнително, така ще се коригира и слабото присъствие на американците в Азия. Но като всяко сливане, това би означавало съкращаване на много работни места, на което профсъюзите в Германия и Италия твърдо ще се противопоставят.

Миналия месец от Volkswagen обявиха, че са постигнали рекордна оперативна печалба за 2016 година, преди финализиране на отчетите, благодарение най-вече на Porsche и камионите Scania. Но след като представиха официално данните си стана ясно, че маржът на печалба е паднал от 2% през 2015 г. до 1,8% миналата година. А самата марка Volkswagen допринася за едва 10% от оперативната печалба, въпреки че носи почти половината от приходите в портфолиото. Това, според германците, се дължи на спада в приходите и по-високите разходи за маркетинг след "дизелгейт".

Матиас Мюлер, Volkswagen

Макар групата да се поотърси от "дизелгейт" и пребори Toyota като най-големия автомобилен производител в света, според анализатори, повишаване на доходността на самата марка Volkswagen е ключ към по-добри резултати. Както и евентуално партньорство с друг производител, което би съкратило разходи за части, технологии и работна ръка, макар че за последното вече бе взето решение и VW започна програма за съкращаване на служители.

Дали ще има сделка между VW и FCA все още не е ясно. Според експерти, подобни ходове са нормални, предвид настъпващата нова ера в автомобилния свят с електромобили и автономни превозни средства, които изискват сериозни инвестиции в развойна и производствена дейност. Volkswagen, обаче, имат и едно на ум от провала на съюза между Daimler и Chrysler преди години, както и лошото финансово състояние на Fiat Chrysler в момента.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:52 1
+ 0
- 0
sffsdf22480
 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.