60 водородни таксита Hyundai ix35 Fuel Cell тръгват в Париж
Hyundai Motor ще предостави 60 автомобила ix35 Fuel Cell на базирания в Париж стартъп за електрически таксита STEP (Société du Taxi Electrique Parisien). Днес бе подписан меморандум за разбирателство при откриването на обществена станция за зареждане с водородно гориво, управлявана от Air Liquide, в централата на Hyundai Motor за Европа в Офенбах, Германия.
Най-големият автопарк от таксита с горивни клетки в света “hype” (Hydrogen Powered Electric) понастоящем обслужва Париж и околностите му с пет автомобила ix35 Fuel Cell, доставени от Hyundai Motor през декември 2015 г. Планирано е автопаркът да нарасне до няколко хиляди автомобила в рамките на пет години.
„С подписания днес меморандум STEP и Hyundai Motor се ангажират да пуснат още 60 автомобила ix35 Fuel Cell по улиците на Париж,“ казва Томас A. Шмид, Главен оперативен директор в Hyundai Motor Europe. „Освен че ще предложат екологично транспортно решение за града, такситата с горивни клетки са практичен, удобен и надежден избор за водачите и пътниците.“
Новите 60 автомобила ix35 Fuel Cell няма да бъдат прибавени към 17 000-те таксита, които вече обслужват Париж и околностите на града. Те ще заменят автомобили, задвижвани с бензин и дизел. В сравнение с такси, задвижвано от дизел, с CO2 емисии от 135 грама на километър и годишен пробег от 100 000 километра, автомобилите ix35 Fuel Cell ще намалят емисиите отработени газове с над 800 тона годишно. Еквивалентът на това е един човек да хване самолета и да прелети над 200 пъти разстоянието от Франкфурт до Ню Йорк и обратно. Разликата е, че единствените емисии от ауспуха на ix35 Fuel Cell по време на шофиране са водни пари.
Дори и когато се произвежда от природен газ, водородът е далеч по-екологична енергия от всяко изкопаемо гориво: за еднакво изминато разстояние, водородните автомобили намаляват емисиите парникови газове с 20% в сравнение с автомобилите с вътрешно горене и не генерират фини прахови частици.
ix35 Fuel Cell е първият в света серийно произвеждан и наличен в търговската мрежа електрически автомобил с горивни клетки (FCEV). Понастоящем над 300 автомобила Hyundai ix35 Fuel Cell се движат по европейските пътища в 12 държави. Това е повече от електрическите автомобили с горивни клетки на всички други производители, взети заедно. Мощният му асинхронен електрически мотор генерира 100 kW (136 к.с.) и с максимален въртящ момент от 300 Нм доставя истинско удоволствие от шофирането. Благодарение на икономичността му, пробегът на ix35Fuel Cell е до 594 километра с едно зареждане на резервоара.
Автомобилите ix35 Fuel Cell, пуснати на пазара, са частично финансирани от проекта Hydrogen Mobility Europe. Hydrogen Mobility Europe се финансира от Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU), публично-частно партньорство, подкрепящо дейности по изследване, технологично развитие и демонстрация на технологии за горивни клетки и водородна енергия в Европа.