25 август 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Citroen E-Mehari: свободен електрон

След като представиха концепцията Cactus M за автосалона във Франкфурт, от Citroen вече са готови и със сериен вариант на симпатичния кабриолет. Носещ името Citroen E-Mehari, моделът намигва към историята на марката и по-конкретно към проходимия открит модел Mehari от 1968 г.

За разлика от своя „прароднина” новият Citroen E-Mehari не е толкова елементарен, а разчита на редица високи технологии. Така например, машината, създадена в партньорство с производителя на компактни електромобили Bolore, ще разчита на изцяло електрическо задвижване и доста осъвременен дизайн, в стила на успешния псевдокросоувър Cactus.

В дизайна на новия електрокабриолет се забелязва характерния подпис на Citroen с изчистен стил, „двуетажни” фарове, меките линии и като цяло „усмихнатата” предница. Подобно на Cactus и тук виждаме повишен клирънс с черни предпазни елементи в долната част на купето и раздути колесни арки.

Citroen E-Mehari ще се предлага с платнен покрив в черен или оранжево-червен цвят, а окраските на купето ще са синьо, оранжево, бежово или жълто. В интериора ще се предлагат непромокаеми тапицерии с бежов или оранжево-червен цвят. Споменатият сгъваем покрив се затваря посредством една система за странично сгъване и широки отвори между колонките. По ваше желание, може сами да решите дали да го отворите само отпред, отзад, от едната страна или целия.

Тази концепция е използвана и в оригиналния Citroen Mehari, с който са се правили първите трасета на рали „Париж – Дакар”. И също както оригиналът, електрическият наследник е повдигнато купе, за да може да се движи и извън пътя, с 4 истински места за сядане, със сгъваема задна седалка и с термообработена каросерия, направена от пластичен материал, който не ръждясва, не изисква специална поддръжка на боята и устоява на леките удари, благодарение на еластичността си. А благодарение на използваните материали по купето и в салона, автомобилът може да се мие целия, отвътре и отвън, на водна струя.

Както споменахме, Citroen E-Mehari е 100% електромобил. Еко моделът предлага една интересна технология за батерия, резултат от развойната дейност на Групата Болоре - батериите LMP (Lithium Métal Polymère). Те позволяват да се постигне голяма автономия и осигуряват високи динамични характеристики, надеждност и безопасност. Батериите LMP се отличават с висока енергийна плътност и голямата сигурност при ползване. Те са от типа сухи батерии, което им осигурява множество предимства, като например че не се влияят от климатичните изменения. Тези батерии са практични и се презареждат напълно за 8 часа на 16A върху инсталации, които го позволяват (домашни контакти или обществени контакти от типа Autolib) или за 13 часа от домашен контакт на 10A.

Максималната мощност на електродвигателят е 50 kW, а номиналната – 35 kW. С 30-киловатчасовите батерии, електромобилът може да измине до200 км в града или до 100 на извънградско пътуване, а максималната скорост е 110 км/ч. Кабриолетът е дълъг 3,81 м, широк 1,87 м и висок 1,65 м, а обемът на багажника е между 200 и 800 л (при изправени или спуснати задни седалки).

Произвеждан в завода на PSA PEUGEOT CITROËN в Рен, Citroen E-MEHARI ще бъде пуснат в продажба през пролетта на 2016 г.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.