21 ноември 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

До какво доведе кампанията срещу дизела в Европа?

Все повече стават марките и моделите, които не желаят да разчитат на това гориво

Скандалът "дизелгейт" от есента на 2015 година определено се оказа съдбовен, и то не само за причинителя му Volkswagen. След мащабната измама с манипулираните дизелови двигатели на групата, започна повсеместна кампания срещу дизеловото гориво, с въвеждане на нови изисквания, забрана на автомобили с такъв двигател да се движат в различни градове и т.н.

Всичко това, в добавка с новите тежки методи за определеяне на разход и емисии (WLTP), накара мнозина производители да преосмислят политиката си и да се откажат от дизеловото задвижване. Кои автомобилни производители зарязаха дизеловите двигатели, обобщават от екипа на британското британското издание Autocar, като се счита, че това е едва началото.

Първият посочен пример е за обновения компактен SUV Fiat 500X. При него, на мястото на дизела се появява нов 3-цилиндров бензинов двигател. Това е в рамката на стратегията на Fiat chrysler Automobiles до 2022 г. да се откаже от дизела във всичките си коли, освен в товарните. Преди италианците, обаче, отказ от "нафтата" обявиха от Honda, като първият им модел, за който не се предвижда подобно гориво е CR-V, получил, за сметка на това, хибридна система.

От Mitsubishi са се захванали сериозно с електричеството, затова дизелови варианти на кросоувърите ASX и Outlander вече липсват. При Otutlander се набляга на версията PHEV, докато компактният ASX доизживява дните си на поточните линии. Други японци - Subaru, също се отказват от дизела, тъй като новите им двигатели не могат да отговорят на завишените критерии.

Оставайки на японска вълна, няма как да не споменем Toyota, които може би са сред първите, заявили, че ще се откажат от дизеловите си версии в Европа, за сметка на нови хибриди. Така, само Land Cruiser, Hilux и вановете на марката за момента са с подобни мотори на нашия пазар. А индексът DDiS ще изчезне скоро и от гамата на Suzuki, като това вече се случи във Великобритания, а коро ще последва може би целият европейски пазар.

Не е по-различно положението и с европейските автомобилни производители. Първата вълна дойде с компактните Skoda Fabia и Opel Corsa, последвани от Seat Toledo. А от Volvo заявиха, че след пускането на комбито V60 прекратяват изцяло разработката на дизели, за сметка на електрификацията.

Луксозни марки също приключват с "нафтата", като пресен пример е Porsche. Германците обявиха, че засега не планират подобни агрегати в Macan, Cayenne и Panamera, макар че си оставиха вратичката.

Както виждате, очевидно настъпва края на ерата на дизеловите двигатели в Европа, поне такива, каквито ги познаваме. Дали хибридизацията на бензиновите двигатели ще помогне за по-добра околна среда тепърва ще разберем. Трябва да имаме предвид, обаче, че модерните турбобрнзинови двигатели се оказват по-големи замърсители от атмосферните си събратя, така че моментът отново е специален...


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.