20 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Електрическият автобус Youtong E12 приключи успешно тестовете в София

С официална презентация и отчет на резултатите беше поставен края на тестовия четиримесечен период, през който електробусът Е12 на китайската марка Yutong се движи по улиците на София.

Електробусът беше предоставен на Столичен автотранспорт напълно безвъзмездно от Българска автомобилна индустрия, която е дистрибутор и представител на компанията производител Zhengzhou Yutong Bus CO., Ltd. за България, от януари до май, през което време електробусът извършва курсове по маршрут 84 – от летище „Враждебна“ до ул. „Ген. Гурко“ ежедневно, при две работни смени и изминава почти 22 000 км.

По време презентацията г-н Слав Монов, изпълнителен директор на Столичен автотранспрот ЕАД изрази благодарност към компанията дистрибутор и изрази огромното си задоволство от представянето на автобуса. Той подчерта, че електробусът се е представил повече от отлично и тестовете са показали безупречно поведение както в дните с температури от -20 градуса, така и в топлите дни с температури над 25 градуса, като през цялото време температурата в салона се поддържа постоянна 19 градуса, което да осигури максимален комфорт на пасажерите.

Въпреки огромната температурна разлика и натоварването, средният разход, който Е12 показа е 99w/h за 100 км или това е разход от 16 лв. за 100 км пробег. За същия пробег един конвенционален автобус има разход от около 80 лв. Практиката показва, че при нормални метеорологични условия потенциалът на електробуса е за пробег от над 300 км с едно зареждане. Функционалното време за пълно зареждане на батериите от 0 до 100% е 4 часа, което осигурява голяма гъвкавост и удобство за ползвателите, както и ефективност на автобуса.

Освен 4 пъти по-ниските разходи за километър пробег, електробусът пести сериозни средства на данъкоплатците, защото поддръжката му е 3 пъти по-евтина от тази на конвенционален автобус. При електробусите не се налагат охладителни течности, нито подмяна на акумулатори, съединители, маслени или горивни филтри.

По време на презентацията, г-н Тодор Стойков, търговски директор на Българска автомобилна индустрия ЕАД оповести данни от последното проучване на Международната асоциация на градския транспорт, според което до 2020 в стратегията на 19 оператора в 25 града в Европа е залегнала електрификацията на градския транспрот. Той не пропусна да изрази задоволство, че един от тези градове е София.

Спроед данни от същото проучване до 2020 година по улиците на Европа трябва да се движат общо 2500 електробуса, което съставлява 6% от целия обществен транспорт. Тенденцията е занапред все повече автобуси да стават електрически с батерии, защото екологичните проблеми започват все повече да изпъкват на преден план на Стария континет. И това не е странно, защото докато вредните CO₂ емисии, които отделя един електробус за 1 км са 0.00 гр., докато CO₂ емисиите, отделяни от конвенционален автобус са 2.2 кг за 1 км. Това влияе пряко върху здравето на хората и екологичното равновесие.

В доклада на ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System) от края на миналата година е обърнато внимание, че докато Европа остава лидер в развойната дейност, свързана с електробусите и автомобилите, то Китай е лидерът в производството и доставката им. С богатия им опит и благодарение на практиката те днес могат да гарантират качество, което много други производители не могат. Към края на 2015 година от 173 000 електробуса, 170 000 са китайски, което представлява 98.3%. Към момента Китай е и лидер по употребата им и имплементирането им в градския си транпорт. „Европа със сигурност има какво да научи от Китай и какво да вземе и имплементира в собствените си стратегии за развитие на градския транспорт“ завърши презентацията си г-н Стойков.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:46 1
+ 0
- 0
sffsdf25491
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.