21 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Европейски организации обявиха решението на "Дизелгейт" за неефективно

Мерките, които от Volkswagen са взели, всъщност увеличават азотните емисии

Volkswagen вече започна да поправя засегнатите от скандала „Дизелгейт“ коли в Европа, но според някои организации решението им води до значително увеличаване на изпусканите в атмосферата азотни оксиди, заради които именно се разгоря скандала.

Според Организацията на европейските потребители (ECO), техническото решение на проблема, а именно отстраняването на нерегламентирания софтуер в управляващата електроника, увеличава нивата на азотни оксиди с 25%. Откритието е на италианската потребителска организация Altroconsumo, която е провела тестове с Audi Q5, оборудвано с проблемия двигател 2.0 TDI.

От Volkswagen все още не са коментирали случая, но според ECO германският автомобилен производител и регулаторният орган в Германия – KBA – трябва да изследват по-задълбочено проблема и да излязат с по-ефективно решение.

Анализатори смятат, че въпросът трябва да се разреши възможно най-скоро, защото последното, от което Volkswagen има нужда в момента, е нов ПР кошмар. От друга страна, европейските потребители трябва да възвърнат вярата си в автомобилните производители като цяло.

От Volkswagen поправя проблемните 1.2 и 2.0 TDI двигателис инсталирането единствено нов софтуер, който елиминира зададените от завода настройки, докато 1.6-литровият TDI мотор получава и допълнителна мрежа за твърди частици, която да „регулира въздушния поток“, или иначе казано, да задържи по-голямо количество вредни емисии.

И двата подхода отнемат по-малко от час в сервизите на компанията и ще бъдат извършени на около 8.5 млн. автомобила, продадени в Европа. Само работата ще коства на Volkswagen Group милиарди евро, а едва след това идва и цената на компонентите.

В същото време Volkswagen е под обстрела на индустриалния комисар от ЕС – Елжбета Бенковска – която изиска от законодателите на страните членки да въведат промени в екологичните стандарти, за да не дават възможност на автомобилните производители да заобикалят правилата.


Препоръчани материали
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.