26 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Hyundai IONIQ: съперникът на Prius официално

Новият "трихибриден" модел Hyundai IONIQ бе представен официално в центъра за изследване и разработки на Hyundai Motor в Намянг, Южна Корея. Пред журналисти и други гости на компанията, бяха разкрити и технически подробности за модела, чиито комплексен набор от задвижващи системи, би трябвало да го направи истински бестселър на пазара.

Раг Юнг, ръководител отдел за управление на проекти на Hyundai Motor R & D Center заяви: "IONIQ олицетворява новото мислене на Hyundai Motor и смели амбиции за бъдещето. Този специален хибрид от световна класа ще бъде отправна точка на нашата бъдеща мобилност.”

Конструиран върху шаси, създадено специално, за да можете за пръв път досега да се избира между три ефективни двигателя с изключително ниски емисии, Hyundai IONIQ може да се похвали с 53% подобрена стомана с висока якост (AHSS), умело комбинирана с лек алуминий. Новият модел намалява теглото с 45% чрез лята неструктурна каросерия от алуминий, каквито са предният и задният капак и компонентите на окачването. В зоните, където се изисква устойчивост на удар и поглъщане на енергията, конструкцията включва подобрена стомана с висока якост, която може да издържи на значителни сили на въздействие при сблъсък.

В основата на новия модел стоят динамичното пътуване и управление – характеристика, която отличава IONIQ от останалите хибридни автомобили. Позиционирането на акумулаторната батерия ниско и напред осигурява нисък център на тежестта, който позволява изключителна динамика и устойчивост при завои.

Пълната гама на Hyundai IONIQ ще предлага избор от електрическа, plug-in хибридна и хибридна задвижваща система – за един-единствен модел за първи път в света досега. При представянето в Корея бяха разкрити детайли за първата версия, която ще бъде пусната на пазара – хибридът. Той ще използва новия 1,6-литров двигател Kappa GDi, разработен специално за хибридните двигатели на Hyundai Motor, съчетан с електромотор с постоянни магнити. Бензиновият ДВГ е смощност 105 к.с. и 146 Нм, а електрическият мотор постига 43,5 к.с. и 170 Нм.

В двигателя е постигната водеща в класа топлинна ефективност от 40%, като в същото време блокът и главата са разделени за оптимално охлаждане. Към всичко това е добавен инжектор за директно впръскване под високо налягане от 200 бара с 6 отвора, който допълнително намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Едновременно с това литиево-йонната полимерна акумулаторна батерия осигурява изключителна ефективност на зареждане и разреждане, като оптимизира мощността от високоволтовия електромотор и позволява бърза регенерация. Регулиращото разпределение на мощността е поверено на наличната само при хибридите трансмисия с двоен съединител (DCT).



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:31 1
+ 0
- 0
sffsdf5782
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.