20 юли 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Нефтен гигант иска по-ранна забрана за бензин и дизел

Нефтеният гигант Shell твърди в свой доклад, че налагането на забрана за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили трябва да бъде въведена повсеместно до 2035 година, за да могат да се постигнат целите на Парижкото споразумение за промените в климата. И ако това ви се струва шега, ще припомним, че компанията инвестира сериозно в алтернативни технологии като водород и електрическа енергия за автомобили. А дори и мениджърите на фирмата карат екологични коли.

В момента, британското правителство има план за спиране на конвенционалните коли с ДВГ до 2040 година, но от Shell заявяват, че ако тази дата се премести с 5 години по-рано, ще може да се помогне да се постигнат целите за вредни емисии.

В доклада на Shell, наречен Sky, който е визия за бъдеще с постигнати цели от Парижкото споразумение, се посочва, че 100% от новите автомобили в САЩ, Европейския съюз и Китай трябва да са с нулеви емисии до 2035 година. Според нефтената компания, това би могло да стане възможно благодарение на автономни електрически автомобили за градските центрове, с нови, по-евтини начини за производство на електромобили, както и с подобрения в инфраструктурата.

Но дори и в този "сценарий за успех", от Shell виждат, че търговските автомобили (тирове и др.) ще трябва да използват дизел поне до 2050 година, тъй като ще им трябва "високоеенергийно и ефективно гориво".

Що се отнася до леките коли, според фирмата, потреблението на въглеводородни горива като бензин и дизел трябва да намалее наполовина между 2020 и 2050 година, преди този спад в потреблението да стигне 90% до 2070 г.

Петролният гигант твърди, че освен електромобилите с батерии, също и водородът трябва да изиграе своята роля за по-екологично бъдеще. В момента, според Шел, водородната технология е "на трупчета", тъй като автомобилните производители са по-заинтересовани от електромобилите със зареждане от мрежата, но след като инфраструктурата за нефта и природния газ ще става все по-маловажна, тя лесно може да се замени със съоръжения за водород.


Препоръчани материали

Рейтинг :
30.04 2018 в 10:03 1
+ 0
- 0
VW Passat 1.4 TDI - 48 000 лв
VW Passat 2.0 TDI - 60 000 лв.
VW Passat 1.4 GTE (хибрид) - 75 000 лв.

Извод: Със субсидии от страна на правителството може и да започнем да виждаме такива по пътищата ни.
 
Още от : Еко

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.