19 юли 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Продажбите на автомобили с ДВГ трябва да приключат до 2035 г. за да спасим климата

В наши дни транспортният сектор е отговорен за около 14 процента от емисиите на парникови газове в световен мащаб и не е тайна, че трябва да направим драстични промени, насочени към електрически и друг тип екологични возила, за да спасим планетата си. В този ред на мисли, ново проучване твърди, че последното превозно средство, задвижвано от конвенционален двигател с вътрешно горене, трябва да бъде продадено през 2035 година, за да може да бъдат постигнати стриктните цели, поставени от световните лидери през 2015 година.

Организацията Climate Action Tracker (CAT), отговорна за проучването и подкрепяна от три европейски изследователски групи, обобщава също така, че последният бензинов или дизелов автомобил на планетата, трябва да е на пътя максимум до 2050 година.

"Удивително е, че промяната трябва да стане толкова скоро - това означава огромна промяна за цялата автомобилна индустрия", коментира пред Ройтерс Никлас Нон от NewClimate Institute. През декември 2015 година, световните лидери се срещнаха в Париж, град, който забрани старите коли и мотоциклети по улиците си, и поставиха за цел глобалното увеличение на температурите да се ограничи до максимум 2 градуса по Целзий, спрямо пред индустриалните нива. А в дискусиите имаше дори още по-амбициозна граница - от 1,5 градуса.

За да успеят да се справят със задачата да се ограничи повишаването на температурите до 2 градуса, правителствата трябва да въведат двойно по-жестоки стандарти, спрямо настоящите, за разход на гориво и емисии на пътническите автомобили до 2030 година, както и да постигнат 50% дял на електромобилите до 2050 година. А задачата за 1,5 градуса ограничение изисква дори още по-сериозни мерки.

"Дори дата около 2035 година за последния автомобил, задвижван с фосилно гориво може да е закъсняла - колкото по-рано премахнем въглерода от транспортната система, толкова по-малко ще трябва да се разчита за намаляване на вредните емисии, които технологиите при големите индустрии емитират", коментира Мишел Шефер от Climate Analytics.

CAT също така подчертава още един важен момент - по-екологичният транспорт би трябвало да разчита и на по-чиста енергия от възобновяеми източници, които да заменят производството на енергия от фосилни горива. САЩ, Китай, Европейският съюз, Индия, Мексико и Бразилия са най-големите замърсители в наши дни, докато най-голямото цялостно намаляване на вредни емисии се очаква в Япония.


Препоръчани материали
+ 0
- 0
Не ме кефи.
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.