12 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Пускат всъдехода УАЗ Патриот на метан

Уляновският автомобилен завод представи тестов екземпляр от новата модификация на всъдехода УАЗ Патриот, задвижвана от сгъстен природен газ, популярен у нас и с името "метан". Предсерийният модел ще бъде на разположение за тестове от страна на руското министерство на енергетиката.

UAZ Patriot CNG е с 2,7-литровия бензинов двигател ЗМЗ-4091, снабден с газова уредба 4-то поколение за работа на метан и три метално-композитни бутилки за компресиран газ с обем 55 литра всяка. Тестовият период, в който ще бъде експлоатиран от руското ведомство е от 7 април до 31 май.

Използването на природен газ в руския всъдеход ще позволи значително да се намалят нивата на вредни емисии в околната среда, ще се постигне сериозна икономия на гориво и в крайна сметка ще бъдат сериозно намалени разходите, тъй като метанът е доста по-евтин от бензина и дизела. Очакваният пробег на УАЗ Патриот само на природен газ ще е около 250 км. По сметки на инженерите, използването на природния газ ще свали с около 40% разходите на 100 км пробег.

Експлоатацията на метановия всъдеход ще протече в различни условия - градско шофиране, магистрали, оф-роуд и т.н. Водачите ще трябва да оценяват различни показатели, сред които също честота и наличие на метан станции и тяхното разположение спрямо пътните артерии и т.н. Също така ще трябва да се търси оценката на случайни пасажери, както и да се рекламира използването на алтернативното гориво сред населението.

Природният газ е изключително евтин в Русия. Цената на кубичен метър от екологичното гориво е едва 13 рубли (33 стотинки), което го прави близо 3 пъти по-евтино от дизела и бензина. Освен това, метанът не изисква преработване за разлика от нефта, а след като стигне по тръбопровода просто се компресира в метан станцията и се сипва в бутилките на автомобилите.

Още по-важното е, че природният газ е значително по-екологичен от нефтените горива. При използване на метана, токсичните вещества, отделяни в околната среда са между 2 и 9 пъти по-малко, отколкото при бензина и дизела, а отделянето на парникови газове в атмосферата намалява с над 25%. Съгласно руските стандарти за чувствителност на запалителните вещества, метанът е сред най-безопасните горива, класифициран в 4-та категория. За справка, бензинът е 3-та, а пропан-бутанът - втора.

Е, у нас метанът не е толкова евтин, но въпреки това е доста достъпно гориво. Цената на килограм компресиран газ е около 1,40 лева, а такова количество грубо се равнява на литър и половина бензин. У нас има над 70 000 регистрирани превозни средства, движещи се на това горива, а с нерегистрираните ще са поне двойно повече.


Препоръчани материали

Рейтинг :
14.04 2016 в 20:26 3
+ 2
- 0
Пак аз. Цената на метанът не е коректно сравнена с другите горива. В моментът в София тя е 1,29 лв. Тъй като се движа предимно смесено, изминавам 200 километра с 11,50 лв. На бензин смесено по каталог същото разстояние ще измина с 16 литра х 1,85 = 24,60 лв. Разликата я виждат всички и могат да си сметнат процентите.
Отговарям и на Живко. Карам Деу Ланос 1,4 , 75 к.с. На метан станциите има и джипки и мерджани и всички видове таксита от по-новите. Все хубави коли. Ако си сложиш всичко по уредбата няма да усетиш разликата освен на тежък баир и то ако не си се засилил хубаво. Мога да ти препоръчам майстор, ако си от София.pp

Рейтинг :
12.04 2016 в 14:52 2
+ 1
- 1
Какво е това, кето го караш на метан?
Аз не съм карал нокога на метан и ми е много интересно, една джипка, как ще се държи с такова гориво.

Рейтинг :
11.04 2016 в 12:29 1
+ 3
- 0
Адмирации за Патриот-а. Аз от 10 години карам на менан и нямам спиране,колкото и да е скъп. Пак е много по-евтино от другите горива.
Тук е въпросът медиите да повдигнат въпросът и за метанът. Само от началото на годината природния газ беше намален чувствително. За миналогодишните намаления да не говорим. Метанстанциите миналата година намалиха само веднъж цената, както и тази година със скромните 11%. . Въпросът е защо?
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.