SCR технологията на PSA Peugeot Citroen е доказано екологична
PSA Peugeot Citroen приветства първите получени резултати от тестовете на Peugeot 208 и Peugeot 508, проведени от техническата комисия под егидата на френското министерство на екологията, устойчивото развитие и енергетиката. Тестовете доказват съответствие с нормите и одобрените стойности.
Те потвърждават ефикасността на ексклузивната система за последваща обработка BlueHDi със SCR катализатор, разположен в предната част на филтъра за твърди частици. Тази технология позволява обработката на 90% от азотните оксиди (NOx), излъчени от дизеловите двигатели, и снижава емисиите на NOx до нива, близки до тези на бензиновите двигатели. Дизеловият двигател запазва предимството си от ниските 15% излъчени въглеродни емисии и икономичния разход на гориво. Системата BlueHDi е призната днес и от професионалисти, и от наблюдатели като най-ефикасното средство за обработка на азотните оксиди (NOx).
Убедена в ефикасността на тази технология, PSA групата я развива и инвестира в нея, за да започне прилагането й още в края на 2013 г., две години преди изменението на нормите в тази посока, като постепенно я въвежда в цялата гама дизелови двигатели Еuro 6. Инвестициите, вложени в разработването на SCR, достигат стотици милиони евро. PSA има депозирани стотици патенти за технологията BlueHDi, която подлежи на последващо развитие и е с потенциал за прогрес по отношение на ефективността и цената, постижим към септември 2017 г. (норма Euro 6.2).
Технологичният напредък на компанията по отношение на дизеловите и бензиновите двигатели е подкрепен от получените резултати. Заедно с предлагането на ефективни бензинови двигатели, като например 3-цилиндровият двигател PureTech – двигател на годината за 2015 – получил признание заради ниския си разход и намалените въглеродни емисии, Групата предлага днес цяла гама от технологии, за да отговори на разнообразните потребности на клиентите си.
PSA Peugeot Citroen и към момента работи по разработването на второ поколение електрически автомобили, както и по предлагането на нови модели презареждаеми бензинови хибридни автомобили през 2019 г.