Това е новият Nissan Leaf, ще бори Tesla 3
След месеци на очакване и загадки, новото поколение Nissan Leaf най-накрая е официален факт. Хитовият електромобил на японците ще дебютира пред публика по време на автосалона във Франкфурт, а на пазара ще е в края на годината - първо в Япония, след това в САЩ и Европа. Цената на модела ще започва от около 30 000 долара (по данни за Щатите).
Новият Leaf идва с изцяло нов дизайн и ново електрическо задвижване, което обещава и по-добър пробег. И екстериорът, и салонът са коренно различни от тези на първото поколение, представено през далечната вече 2010 година. Цялостната визия е по-остра и не толкова чудата, като виждаме черти от актуалната гама на Nissan. Промените се забелязват още във фаровете и решетката, както и в страничния силует и задната част. В купето виждаме нов волан, ново арматурно табло и изцяло нов дисплей на инфо-развлекателната система.
Nissan Leaf разполага с нова 40-киловатчасова литиево-йонна батерия, която захранва електромотор с мощност 147 к.с и 320 Nm. Тази компановка ще позволи на електромобила да изминава до 378 км с едно зареждане, поне в идеални условия. За зареждането на батериите ще са нужни 16 часа при включване в 3-киловатов контакт, 8 часа при 6kW източник, а функцията за бързо зареждане ще позволява 80% зареждане на батерията за 40 минути на мощни станции.
Електричката идва и с куп нови технологии и функции, в крак с времето. Може би най-важната от тях е ProPILOT - опитът на японците за автономно шофиране. Тази система ще може автоматично да контролира дистанцията спрямо предния автомобил при скорости между 30 и 100 км/ч и ще завива сама с волана, за да се увери, че автомобилът е в своята лента. Ако е нужно, технологията може да спре изцяло колата напълно, а леко докосване на педала на газта ще я реактивира.
Като заговорихме за автономия, Nissan Leaf разполага и с безпилотно паркиране. То работи с помощта на 12 свръхзвукови сензора и може да насочи и паркира електромобила на дадено паркомясто. Интригуващ е и т.нар. интелигентен педал (e-Pedal). Предлаган като част от серийното оборудване, той позволява на водача да ускорява, намалява, спира и задържа колата единствено чрез педала на газта. От Nissan уверяват, че използването на единичния педал е подходящо а над 90% от средните нужди на водача.
Естествено, технологии за сигурност и асистиране на водача има предоволно - предупреждения за напускане на лентата, за мъртвата зона, за поддържане на лентата, за заден перпендикулярен трафик, 360-градусова камера, интелигентна аварийна спирачка и т.н.













