Toyota, Nissan и Honda заедно за водородни станции в Япония
Toyota Motor Corporation, Nissan Motor Co., Ltd., и Honda Motor Co., Ltd. се обединиха около пакет от важни детайли в бъдещия съвместен проект за насърчаване на развитието на инфраструктура от водородни зарядни станции в Япония. Освен частично финансиране на оперативните разходи, трите автомобилни производителя одобриха и идеята за осигуряване на най-доброто възможно обслужване и създаване на удобна и спокойна среда за клиентите на автомобили с горивна клетка (FCV).
Съвместният проект, обявен за първи път на 12 Февруари т.г. (и създаден в подкрепа на целевата помощ на Японското правителство за изграждане на водородни зарядни станции), частично ще покрива оперативните разходи на инфраструктурни компании, които изграждат водородни станции. Освен това, партньорите в проекта се ангажират да популяризират пакета от мерки, за да привлекат нови компании, които активно да навлязат в бизнеса с осигуряване на водород. Финансовата подкрепа ще се осигурява чрез Изследователската асоциация за осигуряване на водород и имплементиране на технологии (HySUT), която цели да популяризира автомобилите с горивни клетки.
Освен това, в подкрепа на идеята за популяризиране на автомобилите с горивна и гарантиране спокойствието на техните притежатели, трите автомобилни компании ще работят съвместно с инфраструктурните компании по следните параметри:
1. Използване на информация като клиентски нужди и очаквания за ценови равнища, които ще увеличат клиентската удовлетвореност
2. Подобряване на удобствата във водородните зарядни станции чрез увеличаване на работните часове и дни, осигуряване на оперативна информация и разработване на достъпна за употреба зарядна инфраструктура
3. Увеличаване на публичната информираност за автомобилите с горивна клетка и водорода като енергиен източник
В процеса по набиране на популярност на водородните автомобили създаването на атрактивни продукти е само половината от уравнението. Другата половина се крие в създаването на достъпна мрежа от водородни зарядни станции, които да улеснят клиентите; към момента инфраструктурните компании срещат трудности при тяхното изграждане и опериране. Водородните автомобили са изцяло ново предложение на пазара и се очаква възвращаемостта на инвестициите във водородни зарядни станции да остане ниска поради малкото количество подобни автомобили.
През юни 2014 Японското правителство представи Стратегия за развитие на водорода и горивните клетки, която включва субсидии в изграждането на водородни станции и преразглеждане на текущите регулации в сектора. Освен това, през м. февруари тази година, Японското правителство реши да отпусне субсидии, които частично да покрият оперативните разходи на водородните станции, за да стимулира търсенето на водородни автомобили. С тези допълнителни инструменти Японското правителство продължава да допринася за развитието на инфраструктурата от водородни зарядни станции.
В същото време Toyota представи водородния Mirai в края на 2014, Honda планират да пуснат своя представител в сегмента преди април 2016, а Nissan през 2017 година.
В течение на проекта трите автомобилни производителя планират да поддържат стабилна подкрепа за развитие на водороднатата инфраструктура в средносрочен план, докато настъпи момента, в който автомобилите, задвижвани от водород, се установят трайно на пазара и има достатъчно развита зарядна инфраструктура (около 2020 година).