Водородът вече е демоде, Toyota изобретиха нова хибридна технология

Водородите горивни клетки, колкото и да са страхотни на теория, имат своите недостатъци в действителността. Да, замърсяването от тях от нулево, тъй като единственият отпадъчен продукт е вода, но има и едно голямо "но" - инфраструктурата за чистото гориво почти липсва и се развива с изключително бавни темпове.
Осъзнавайки това, Тоуоtа, за които газът е нещо напълно познато, са достигнали до алтернатива. Японците са стартирали в Toйота сити революционен генератор, които отново създава електричество, комбинирайки газова турбина и горивна клетка на...водород. Не бързайте с изводите, нещата не са толкова прости.
Вместо да разчита на директно захранване с водород, системата за зарежда с природен газ. Чрез химически процес той бива разложен на въглероден оксид (СО) и водород (Н2), компресор вкарва атмосферен въздух и клетката генерира електричество по стандартния метод. След това в системата остават част от водорода и въглеродният диоксид, които се използват за задвижване на газова турбина за допълнителна ефективност. Отделената топлинна енергия също не се пилее заради механизъм, който я превръща в електричество.
Въпреки наглед огромни размер на съоръжението, то генерира 250 кВ или 335 к.с., което не е особено впечатляващо. Все пак компактната водородна Toyota Mirai разполага с над 150 к.с. Това обаче далеч не означава, че хибридната система няма бъдеще.













