Volkswagen Caddy TGI е първата метанова баничарка с два съединителя
Volkswagen представи ново Caddy TGI BlueMotion DSG – първият метанов автомобил в сегмента, който е оборудван с автоматична скоростна кутия с два съединителя.
Новото Caddy TGI се предлага в къса база и версия Maxi. То е оборудвано с 1.4-литров TGI двигател, който е базиран на TSI турбо мотора на Volkswagen. Той е бил модифициран за работа на природен газ и разполага със 110 к.с. в диапазона 4800-6000 об/мин и 200 Нм между 1500 и 3500 об/мин. За да накарат мотора да работи с метан, инженерите от Волфсбург са адаптирали цилиндровата глава, фазите на разпределителните валове, коляновия вал, буталата, клапаните и др.
Стандартно моделът ще се предлага с 6-скоростна механична трансмисия, а срещу доплащане германците предлагат DSG автоматик с два съединителя.
Caddy TGI е оборудвано с четири бутилки за метан, монтирани под пода на колата. Общо те побират 26 килограма гориво, а когато то свърши, на разположение е 13-литров бензинов резервоар. По-голямото Caddy Maxi има 5 бутилки за метан с обща вместимост 37 кг.
От Volkswagen твърдят, че в комбиниран цикъл новото Caddy харчи 4.1 кг метан на 100 км за късата база и 4.3 кг за Caddy Maxi. Максималният пробег достига 860 км, а само на газ VW твърди, че новото метаново Caddy може да измине 630 км.
Нивата на вредните емисии са ограничени до 112 г/км за късата база и 116 г/км за Caddy Maxi.
Новото Caddy TGI DSG ще пристигне в европейската дилърска мрежа в началото на юни, а приключенският Alltrack вариант, също ще може да бъде поръчан с 1.4 TGI двигател.
Товарната версия на модела ще започва от 22 978 евро в Германия, а пътническите варианти ще струват 23 425 евро. Официалният дебют ще се състои на автосалона в Женева.