20 май 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Volkswagen иска десеторно повече коли на метан

Volkswagen прави огромна стъпка към използването на сгъстен природен газ (CNG), познат ни и като метан. Германският автопроизводител подписа съвместна декларация с някои от най-големите газови и нефтени компании като Exxon, E.ON Gas Mobil, Total Deutschland и "Газпром" за разширяване на мрежата от метанстанции в Германия и Европа и стимулирането за използване на автомобили, задвижвани от природен газ.

Макар първоначалният фокус на новата офанзива да е върху Германия, идеята на компанниите, подписали меморандума, е целите да се прехвърлят върху целия европейски континент. В родината на VW, според декларацията, броят на автомобилите, задвижвани от природен газ трябва да стигне 1 милион до 2025 година, а за същия период, броят на метанстанциите трябва да се удвои от 900 до 2000.

Според Volkswagen и нефто-газовите компании, подписали декларацията, метановата инициатива трябва да засегне както леките и лекотоварните автомобили, така и камиони и автобуси, с особен акцент върху обществените транспортни мрежи в големите градове. От автомобилният производител заявяват: "Краткосрочната наличност на природния газ го прави важен компонент от цялостната ни стратегия за екологичната мобилност на бъдещето. А с възможността за добиването на метан от възобновяеми източници, прави това гориво дори още по-зелено".

Природният газ е много по-чисто гориво от бензина и дизела, тъй като отделяните при изгарянето му азотни и въглеродни окиси са с пъти по-малко.Не по-малко важно е, че в димните газове от изгарянето му не се съдържа серен диоксид, който е една от причините за киселинните дъждове. Изпозлването на метан има и солидна икономическа обосновка, или казано по-просто - доста е евтин. В момента у нас един килограм от горивото по метанстанциите e около 1,30 лв., а това количество грубо е еквивалентно на литър и половина бензин.

Връщайки се към договорките на Volkswagen и нефтените компании, новата офназива е в унисон със стратегията за алтернативни горива на Европейския съюз и климатичния план на германското правителство, определящ екологичните рамки и норми до 2050 година. Основните европейски проекти в това направление са: “Син коридор” - за създаване на условия автомобили на природен газ да пътуват по цяла Европа и “Цел 2020” за газификация на поне 10% от автомобилния парк на Стария континент до 2020 година.

Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.