Volkswagen спира малките дизели, сменя ги с хибриди
Усилията на Volkswagen към по-екологични и ефективни решения (и за отмиване на срама от "дизелгейт") минават на ново ниво. В резултат, концернът реши да спре разработката на новия си 1,5-литров дизелов агрегат за сметка на бензин-хибридни системи. Според ръководителя на разработките в германския концерн Франк Велш, по-стриктните изисквания към емисиите на въглероден двуокис и азотни окиси, комбинирани с високите инженерингови разходи, са принудили компанията да се фокусира към така наречените меки хибридни задвижвания и да изостави стратегията си за малки дизели.
Велш е разговарял с журналисти от изданието Autocar по време на медийно събитие за фейслифта на Volkswagen Golf в Испания и е потвърдил, че ключов фактор за това решение е била високата цена на разработките. Германският производител искаше да представи заместник на настоящия си 1,6 TDI, първоначално планиран да дебютира през 2018 година с новото поколение Volkswagen Polo, като агрегатът е трябвал ода е с много по-ниски нива на вредни емисии.
"Допълнителната цена е някъде между 600 и 800 евро само за материалите в системите за пречистване на газовете. Самата система е скъпа колкото двигателя и да се монтира дизелово мотор на Polo е около 25% от стойността на самия автомобил", заявява Франк Велш.
Велш вярва, че бъдещето принадлежи на хибридизацията и това е единствената технология, която би могла да отговори на по-стриктните регулации за вредни емисии и горивна ефективност. "В не много далечно бъдеще, хората ще търсят бензинов двигател в комбинация с мек хибрид. А тази технология, в края на краищата, е по-евтина и има същите емисии на СО2 (като на малолитражен дизел), с много по-малко емисии на азотни окиси".
В близките години, Volkswagen ще инвестира в нова електрическа система, която да се използва в бъдещите хибридни трансмисии. "в повечето случаи, това би могло да е 48-волтова система за рекуперация. Последната ни система може да получи 4 пъти повече енергия от този процес".
След като е взето решение за прекратяването на 1,5-литровия дизелов мотор, Volkswagen ще трябва да обнови и да продължи да предлага 1,6 TDI. Но дните на този агрегат са преброени - "три или четири години, може би пет", прогнозира мениджърът. Междувременно, VW ще прекрати производството и на по-малкия, 1,4-литров 3-цилиндров дизел, който все още се предлага в настоящото Polo. От друга страна, най-популярният в Европа 2.0 TDI определено има "велико бъдеще", като новото му поколение ще дойде "след година, година и половина".