Volvo “скъса“ с дизела официално
По време на Седмицата на климата в Ню Йорк, шведският автомобилен производител Volvo Cars обяви официално плановете си за пълно премахване на дизеловите двигатели от гамата си. Последният автомобил с дизелов мотор ще слезе от поточните линии до началото на следващата година.
До 2030 г. компанията планира да продава само напълно електрически автомобили, а до 2040 г. се стреми да бъде климатично неутрална. Тази ясна пътна карта към цялостна електрификация представлява един от най-амбициозните планове за трансформация на всеки производител на автомобили.
Следвайки решението си от миналата година да прекрати разработването на нови двигатели с вътрешно горене, през ноември 2022 г. Volvo продаде дела си в Aurobay, компания, която придоби всичките им останали активи за двигатели с вътрешно горене.
„Електрическите двигатели са нашето бъдеще и превъзхождат двигателите с вътрешно горене: те генерират по-малко шум, по-малко вибрации, по-малко разходи за обслужване за нашите клиенти и нулеви емисии от ауспуха“, казва Джим Роуън, главен изпълнителен директор на Volvo Cars. „Ние сме изцяло фокусирани върху създаването на широко портфолио от първокласни, напълно електрически автомобили, които предоставят всичко, което нашите клиенти очакват от Volvo и са ключова част от нашия отговор на изменението на климата.“
Само преди четири години дизеловият двигател беше сред най-успешните за Volvo в Европа, както и при повечето от останалите автомобилни производители. По-голямата част от автомобилите, които шведите са продали на континента през 2019 г., бяха задвижвани от дизелов двигател, докато електрифицираните модели едва започваха да оставят своя отпечатък.
Тази тенденция до голяма степен се обърна оттогава, водена от променящото се пазарно търсене, по-строгите регулации за емисиите, както и фокуса върху електрификацията. По-голямата част от продажбите на марката в Европа сега се състоят от електрифицирани автомобили с напълно електрическо или plug-in хибридно задвижване.
По-малкото дизелови автомобили по улиците също има положителен ефект върху качеството на градския въздух: докато дизелите отделят по-малко CO2 от бензиновите двигатели, те отделят повече газове като азотен оксид (NOx), които имат неблагоприятен ефект върху качеството на въздуха, особено в населените места.
В момента Volvo Cars разполага с двултиров дизелов мотор с 4 цилиндъра, който се предлага с единични или двойни турбокомпресори и има версии на мощността между 148 и 232 конски сили.