8 практични коли със средно разположен двигател
Много хора смятат, че истинският спортен автомобил трябва да има средно разположен двигател. Да, така се жертва голяма част от практичността, но за сметка на това инженерите постигат по-добър баланс на управлението, а външният вид става по-атрактивен. Има обаче и коли, при които практичността не е жертвана в името на стилистиката и пътното поведение. Това са 8 автомобила със средно разположен двигател, с които можеш да пътуваш с повече багаж от четката си за зъби.
McLaren F1
Въпреки че дизайнерът Гордън Мъри искал McLaren F1 да бъде лек и малък, той не пренебрегнал изцяло възможността за ежедневното ползване на автомобила. Като начало, за разлика от почти всички останали суперавтомобили, F1 има не две, а три седалки, като шофьорът седи посредата. Освен това в колата има доста пространства за съхранение на багаж. Звучи скромно, но не бива да забравяме, че това е бивш носител на наземен рекорд за скорост.
Ferrari Dino 308 GT4
При разработката на първия си автомобил, с който иска да конкурира Porsche 911, Ferrari решава да предложи на клиентите си интериор с 2+2 конфигурация на седалките и приличен багажник. За разлика от 911, Ferrari искали да направят колата със средно разположен двигател, което допълнително усложнило задачата. Някак си те успели да решат уравнението, използвайки 3.0-литров V8 двигател.
Porsche 914
Едно от най-евтините и недолюбвани от феновете Porsche-та използва 4-цилиндров боксерен двигател, монтиран посредата на шасито. Тази конфигурация позволява на двигателя да бъде разположен много ниско, като по-този начин над него се отваря място за багажник. Такъв има и под предния капак.
Lotus Evora
Lotus никога не са били известни с особено практичните си автомобили, но Evora безспорно е един от тях. Може да я поръчате с две малки задни седалки, на които може да настаните малкото си дете. Зад двигателя пък дори е останало място за малък багажник. Скромно, но от сърце.
McLaren 570GT
Това е една от най-интересните концепции за GT автомобил до момента. Вместо да предвидят място за втори багажник зад двигателя, инженерите на McLaren решават да го разположат над него. В случая зад задните седалки има монтиран V8 мотор, а задното стъкло на купето се отваря, за да можете да поставите дребните си покупки.
Porsche Cayman GT4
Когато се каже Porsche, първото, което ти излиза в ума е емблематичното 911. Истината обаче е, че концепцията, която германците развиват при 914 е утвърдена в Cayman GT4, чието основно преимущество е средно разположеният мотор. Тук багажникът също е разположен над мотора, като разбира се ниша за товарене има и под предния капак.
Honda NSX
Първият суперавтомобил на Honda с лекота може да се използва ежедневно, засрамвайки Ferrari 348. Японците някак си са успели да създадат комфортен 2-местен спортен автомобил с почти пълноразмерен багажник отзад и чудесна видимост през задното стъкло. При това без да се жертва и конче от мощността на колата.
Toyota Previa
Честито! Това не е точно суперавтомобил, но е автомобил със средно разположен двигател, при това доста практичен. Казва се Toyota Previa и има монтиран под пасажерското пространство двигател. Няма нищо общо със спорта, но отговаря на изискванията, които си поставихме в началото.