Световна премиера за новия Hyundai Santa Fe
Корейският SUV е радикално преобразен и с редица иновации
Новото поколение Hyundai Santa Fe отбелязва световната си премиера с радикално променен дизайн, по-голямо вътрешно пространство и редица иновации от различен характер. За първата цялостна промяна на модела от 2018 г. насам, корейците следват необичайна стратегия по отношение на дизайна.
Квадратитата форма и дългото междуосие на новия модел с кораво изглеждащ външен вид, подсказват че е подходящ за градски и извънградски условия, но става и за заигравки извън пътя. Предницата прави впечатление с високия преден капак, H-образните фарове и рязко очертаните калници. Отзад, Santa Fe се отличава с по-широката си задна врата и също така H-образни задни светлини.
Изцяло новият интериор на кросоувъра е в унисон с екстериора, като подчертава хоризонтални и вертикални дизайнерски елементи. H-образен дизайн е приложен към арматурното табло и въздуховодите в купето. Акцент в купето са възможността за безжично зареждане за два смартфона и панорамен извит дисплей, който обхваща 12,3-инчовия цифров клъстер и информационно-развлекателната система.
С по-дълго междуосие, Hyundai Santa Fe предлага по-голямо вътрешно пространство. Напълно сгъваемите седалки на втория и третия ред създават подобно на тераса пространство като е увеличено мястото за краката на втория и третия ред, съответно до 1075 мм и 1055 мм. Височината за пътниците зад водача от своя страна е увеличена до 958 мм, а самите седалки на третия ред са вече 282 мм.
В Южна Корея и Северна Америка автомобилът ще се предлага с две опции за задвижване. Бензиновият 2,5-литров двигател с турбокомпресор (2,5T GDI – 8DCT) осигурява максимална мощност на двигателя от 281 к.с. и максимален въртящ момент от 420 Нм. Бензиновият 1,6-литров хибрид с турбокомпресор (1.6T GDI HEV – 6AT) осигурява максимална мощност на двигателя от 180 к.с. и максимален въртящ момент от 270 Нм.
В Европа изцяло новият Santa Fe ще се предлага също с две опции за задвижване, включително същия 1,6-литров хибрид с турбокомпресор (1.6T GDI HEV – 6AT) или бензинов 1,6-литров Plug-in хибрид с турбокомпресор (1.6T GDI PHEV – 6AT) с максимална мощност на двигателя от 160 к.с. и максимален въртящ момент от 270 Нм.
Новият Hyundai Santa Fe е добре оборудван с много функции за безопасност и помощ при шофиране. Сред акцентите при тях е асистентът за избягване на челен сблъсък, който предупреждава водача и инициира аварийно спиране, ако автомобилът отпред внезапно намали или ако налице е риск от челен удар.
Lane Following Assist (Асистентът за следене на пътното платно) използва камера, монтирана на предното стъкло, за да разпознава движението на автомобила и помага за осигуряване на леко завиване, за да върне автомобила обратно в центъра на лентата.
Нова система следи погледа на шофьора, анализира вниманието на водача и предупреждава, когато е необходимо. Интелигентен круиз контрол, базиран на навигацията, помага за поддържане на безопасна скорост при завои на магистрала. Highway Driving Assist помага за поддържане на зададена скорост и разстояние от автомобила отпред. Той също така помага при смяна на лентата, докато шофирате по магистрала и помага за връщането на автомобила в лентата.
Сред другите функции за помощ и безопасност на автомобила са интелигентен асистент за ограничаване на скоростта, монитор за задно виждане, асистент за избягване на сблъсък при напречен трафик отзад, предупреждение за разстояние при паркиране отпред/зад, монитор за съраунд изглед, дистанционен интелигентен асистент за паркиране и асистент за безопасно излизане от автомобила.
Продажбите на новото поколение на кросоувъра в Корея се очаква да започнат през есента на тази година, а в Северна Америка и Европа - първата половина на 2024 г.
Hyundai Motor също представи концептуалния модел - XRT Concept, създаден да задоволи разнообразните нужди на любителите на открито. Концепцията XRT е проектирана, за любителите на черните пътища и дивите места, като е оборудвана с различни аксесоари като експедиционен багажник, външни туби за вода, гуми за офроуд и др.