Zarooq Sand Racer е суперспортно пясъчно бъги от Дубай
Zarooq Motors, нов стартъп автомобилен производител от Обединените Арабски Емирства, представи няколко компютърно генерирани изображения на проекта си Zarooq Sand Racer. Както виждате, машината е високопроходим спортен модел, предназначен да се бори с дюните, с които изобилства Арабският полустров, а и според създателите си е целта на създаването й е именно за това.
За дизайна на пясъчното бъги се е погрижил Антони Джанарели, който седи зад уникалната хиперкола Lykan, станала популярна с участието си в блокбъстъра "Бързи и яростни 7". Проектът пък се ръководи от Мохамед Ал Кади, бивш оперативен директор на пистата "Яс Марина". Именно там, по време на Формула 1 ще е и дебюта на всъдехода "от плът и кръв", като това е и първият спортен оф-роудър местно производство. Партньори на Ал Кади са Жак Лафит - френски състезател с успехи във Formula Ford, Formula Renault и Formula 3, както и Янис Мардел, с дългогодишен опит в световноизвестното Formula One racing school.
Zarooq Sand Racer се задвижва от задноразположен 3,5-литров V6, който в базовия си вариант при цена около 80 000 долара предлага мощност от 300 к.с. ПШо-мощната версия, предполагаме с турбокомпресор, ще постига чудовищните 500 к.с. при тегло на болида от едва 950 кг. В този случай, цената ще е двойно по-висока, но пък ще се предлага с пълен пакет обслужване за участие в едномаркови серии оф-роуд състезания на Арабския полуостров. Болидът ще е с масивно окачване с ход 350 или 450 мм, според желанието на клиентите. И в този ред на мисли, тъй като бъгито ще се произвежда изцяло ръчно в Дубай, списъкът с опции е напрактика безкраен, извън баналния климатик, което си е постижение за състезателна машина.
Макар Sand Racer да е с хомологация за движение по пътищата, все още не е ясно дали Zarooq Motors ще се фокусира към "цивилни" версии или ще заложи повече на състезателните модификации. При всички положения, собствениците могат да очакват да бъдат обградени от карбон и доста качествени детайли. А за шасито отговарят специалистите от Campos Racing GP2 и шампиони от Формула Е.