10 октомври 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Колата на първия германски канцлер Конрад Аденауер ще бъде показана в София

Уникален Mercedes-Benz 300, с какъвто се е возил първият германски канцлер Конрад Аденауер, ще бъде сред атракциите на Есенният Авто-Ретро Салон и Парад на 15 септември (неделя) 2024 г. Германският политък бил толкова тясно свързан с представителната си лимузина, че Mercedes-Benz 300 често се нарича просто „Аденауер“.

Този път събитието ще се състои на площад ”Народно Събрание”, около паметника на Цар Освободител и директно срещу историческата сграда на Народното Събрание. Практически никога досега подобно събитие не се е провеждало на това ексклузивно място. Есенният Авто-Ретро Салон и Парад е включен в официалната културна програма на нашата столица, чиято кулминация е празникът на град София.

Програмата на грандиозното ретро шоу за празника на София предвижда подреждане и регистрация на участниците от 07:30 до 9;00 часа. От 9:00 до 12:30 часа презентация на и оценка на автомобилите от технически компетентно жури.
За доброто настроение на всички ще се погрижи по традиция Васко Кръпката с характерния ретро бус Volkswagen Bully и любими ретро мелодии. От 12.30 часа до 13.30 часа ще се състои церемонията по награждаването, а от 13:30 до 14.00 ч. следва и традиционният Авто-Ретро Парад с маршрут по ул. „Раковска“ и булевардите „ Патриарх Евтимий“, „Витоша“, „Арсеналски“, „Черни Връх“ до местността ”Кръста” – паркинга на бившия японски хотел. Обичайно събитието събира от 220 до 250 автомобила, камиони, автобуси и други ретро превозни средства, както и няколко хиляди посетители.

Журито, което ще оценява участниците е поверено на доайена на българското ретро общество Маргарит Карабуров, Харолд Лешке - дългогодишен дизайнер в Mercedes-Benz и Георги Колев – редактор в „Дизи Райдерс“ и водещ на рубриката „Анатомия на Автомобила”. Отделно жури в състав Цветан Петков, Васил Филипов и Игнат Генов ще оценяват съветските и социалистически автомобили в следните категории:

1. Най-автентичен класически автомобил, в състояние най-близко до оригинала.
(купе/кабриолет)
2. Най-автентичен класически автомобил, в състояние най-близко до оригинала. (седан)
3. Най-добра реставрация
4. Най-рядък и екзотичен класически автомобил
5. Най-колекционерски и в изключително състояние автомобил
6. Довоенен автомобил
7. Следвоенен автомобил
8. Купата на Кмета
9. Най-добър тунинг
10. Най-добра реплика
11. Най-добър съветски автомобил
12. Най-добър социалистически автомобил
13. Най-добър янг таймер (1994-2004) сред купетата
14. Най-добър янг таймер (1994-2004) сред кабриолетите
15. Най-добър янг таймер (1994-2004) сред седаните
16. Специална награда на Г-н Маргарит Карабуров
17. Специална награда на Чичо Искрен (Искрен Миланов )

Допълнителна информация за Mercedes-Benz 300 „Аденауер“

Първият германски канцлер Конрад Аденауер е толкова тясно свързан с представителната си лимузина, че Mercedes-Benz 300 често се нарича просто „Аденауер“. По време на канцлерството си от 1949 г. до 1963 г., Конрад Аденауер се вози само с шофьор. Нищо чудно, тъй като той никога през живота си не е получил собствена шофьорска книжка.

Първоначално правителството използва автомобили от преди войната, които са преживели войната невредими. На автомобилния салон във Франкфурт през 1951 година двата най-важни германски производителя се борят за сърцето на канцлера Конрад Аденауер. BMW най-накрая представя подходящ модел за канцлера – BMW 505, наричан алтернативата на Аденауер от Мюнхен, a Mercedes-Benz се представя с модела Mercedes-Benz 300. Говори се, че шапката на Аденауер паднала от главата му, когато се качил в BMW-то. Сега обаче експертите се съмняват дали тази история е вярна. Факт е обаче, че той избира Mercedes-Benz.

Последният „Аденауер“300 е в музея на Mercedes-Benz

На 8 декември 1951 г. Mercedes-Benz предава първите екземпляри от модела Mercedes-Benz 300 на автопарка на федералното правителство в Бон. В същото време второ превозно средство отива при федералния президент Теодор Хойс. Стойките, които са разположени на предния калник за официални случаи, сега са в стъклена витрина в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт. През годините Конрад Аденауер е седял отзад на общо шест автомобила Mercedes-Benz 300. Някои от тях съответстват на серията W186, а последните съответстват на наследника на серията W189. За посещения в чужбина в рамките на Европа в СССР, флотът натоварва колата на правителствения влак. Аденауер дори разполага със служебната си кола за ваканционни пътувания, например до езерото Комо. Първият „Аденауер“ 300 от 1951 г. сега е паркиран в постоянната изложба на „Дом на историята на Германската федерална република“ в Бон. Последният му служебен автомобил, който Конрад Аденауер закупува от федералното правителство след края на политическата си кариера през 1963 г., се намира в музея на Mercedes-Benz.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.