Пет мечтани дестинации за снимки на новото шоу на Кларксън, Мей и Хамънд
"Top Gear" умря, да живее "Top Gear"!
С нетърпеливо потъркване на ръце можем просто да чакаме новото шоу на автомобилните ненормалници Джереми Кларксън, Джеймс Мей и Ричърд Хамънд, докато британският обществен оператор BBC се чуди как наследството на тримата с оригиналното заглавие да не претърпи колосален крах още преди да се е качило на екран. От изтичащите слухове от снимките с новия водещ Крис Еванс можем да съдим, че "по мед и масло" е много далеч от процеса по продължението на сериите. В същото време тримата откачалници, извели "Top Gear" до висините на автомобилната журналистика, продължават снимките за новото си предаване на платформата Amazon Prime при пълна дискретност. Ето защо колегите от сайта Autoevolution предлагат 5 дръзки дестинации, които биха се осладили както на триото, така и на техните фенове.
По следите на мавританската руда
Мавритания е една от най-изостаналите откъм развитие държави на планетата Земя. Тя е и от последните, оставили официално робството като бизнес, което се случва през никак далечната 1981 година. Дори днес част от населението обаче живее в практическо гражданско безправие.
От гледна точка на автомобилите, Мавритания е известна най-вече с това, че беше част от оригиналния маршрут на рали Дакар, а по настоящем и на Африка Еко Рейс. Страната дори стана причина за преместването на Дакар в Южна Америка, след като организаторите не успяха да се справят със заплахите от терористични нападения.
Кларксън, Мей и Хамънд обаче биха могли да се насочат към един от най-запустялите райони на страната. Там, между миньорския град Зоуерат и Ноуадибу, се намира железопътна линия, а влакът, движещ се по нея е просто като от сцена на Лудия Макс. Композицията има едва няколко пътнически вагона и повечето от пасажерите се возят накацали като врабци върху вагоните с въглища или в товарни такива, заедно с добитъка.
Пътуването между двата града е около 40 часа и би било интересно ако екипът на предаването се раздели - някой да се качи на влага, докато другите се опитат да стигнат до дестинацията с някой от последните модели на Land Rover, например.
Калифорнийска авантюра
Американският щат Калифорния е сред най-строгите от гледна точка на опазване на околната среда. Там се разработват най-много алтернативни автомобилни технологии, също там нанасят и най-тежките удари срещу Volkswagen заради "Дизелгейт".
Какво ли ще се случи, ако тримата водещи си направят едно мръсно състезание с още по-мръсни американски камиони. Разбира се, преди това машините би трябвало да бъдат модифицирани да изхвърлят сажди достатъчно видимо. А това най-вероятно ще доведе до моментален арест на екипа. Не, че не се е случвало да има проблеми с властите, едва ли някой ще го приеме навътре.
По ръба на бръснача
Трудно е да си представи човек, че някой ден новото предаване би намерило снимачна площадка на супер-изолираната Северна Корея, освен ако великият вожд Ким Чен-ун не е извънредно голям фен на Кларксън и колегите му. За сметка на това обаче е напълно възможно да бъде заснет епизод в неприлична близост до границата между Северна и Южна Корея (от южната страна, разбира се).
Така напрежението и адреналинът ще са налице, а и едва ли ще е трудно да се намери тестови автомобил, предвид изключителната активност на местните автомобилопроизводители. Ако фантазираме още по-смело, кой би се разсърдил, ако се намери дегизиран двойник на Чен-ун, който да бъде "повозен" от зевзеците. Е, стига това да не доведе до недоразумение и ядрена война.
Завръщане в Амазонка
Това ви бил прекрасен рекламен трик, имайки предвид къде ще се излъчва новото предаване. Не, че екипът не е снимал в амазонската джунгла. Но този път може да опита да направи контакт с някое изолирано племе, за да подпомогне каузата му за оцеляване.
Подобна е историята с племето Машко Пиро в Перу, което, притиснато от настъпването на цивилизацията, се е прибрало в дън гори тилилейски и агресивно отстоява правото си на запазване на вековните традиции. Тези напрегнати отношения между племето и властите неколкократно ескалират в насилие и от двете страни. Защо пък именно Кларксън, Мей и Хамънд, със своите неподправени заложби за комуникация, да не допринесат за решаването на този проблем?
Нова френска целувка
Веднъж бяха солено глобени, след като надвишиха ограничението с повече от 50 км/ч. Това доведе и до забрана да карат на територията на Франция за 3 месеца. След това повториха и отново усетиха "нежната" ръка на пътните власти.
Как смятате, дали Кларксън и компания не биха се израдвали на новия местен герой Bugatti Chiron на някоя хубава френска магистрала? Досега помещението зад решетките им се разминава на два пъти, но пък може би си струва третият опит. Адреналинът ще е налице, а феновете ще вдигнат високо палец на своите любимци.