19 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Коренно различен: тест-представяне Opel Mokka

Без 4х4, но вече и електрически

Opel Mokka стана един от най-продаваните модели на германската марка, след като бе лансиран през 2021 година. Новото поколение бе лансирано в края на миналата година, но моделът вече нямаше нищо общо с предшественика си. Като начало, първата генерация бе на платформа на GM и предлагаше 4х4 задвижване.

Логично, новият модел е на архитектура на новите собственици от PSA, като дели голяма част от гените си с Peugeot 2008. В случая това означава, че задвижването на всички колела става мираж, но пък за сметка на това автомобилът се предлага и в изцяло електрически вариант, подобно на френския братовчед.

Макар и под френско владение, Opel се старае да запази доколкото може своята идентичност. И като не става в технологично отношение акцентът е върху визуалното такова. Така, марката се фокусира върху собствения дизайн, който няма общо с френските роднини (както и с предшественика си). И постави като акцент новата визуална линия на предницата, наречена Opel Vizor. При нея на свой ред, основен детайл е челната решетка, която е оформена в стила на легендарната Manta. Профилът е леко в стил крос-купе, а задницата също е доста променена.

Новият модел е дълъг 4,15 м или с над 12 см по-къс от предходния, но пък е с малко по-голямо междуосие, което е позволило да се запази пространството в салона. Последният пък е направо революционен спрямо стария, като залага на доста сериозна дигитализация – с два солидни дисплея, подредени един до друг, като този пред водача е за инструменталното табло, а съседния е за мултимедията и контрола на повечето функции.

Физически бутони също не липсват, но броят им е сведен до минимум. Налични са ергономичните седалки AGR на немската компания, като ергономията е на високо ниво за водача. Багажникът предлага обем от 350 литра, а като цяло забележки получава твърдата и неприятна пластмаса на облицовките.

Що се отнася до двигателната гама, Opel Mokka разчита на бензин, дизел и, както споменахме – електричество. В първия случай за задвижването се грижи 1,2-литров 3-цилиндров агрегат с версии на мощността 100 или 130 к.с. той се предлага с 6-степенна механична или (новост) 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Дизелът е 1,5-литров със 110 к.с. Пътното поведение на тези конвенционални версии е малко посредствено, като колата не се чувства много комфортно при завои с по-висока скорост, но пък според нас чарът за клиентите ще се крие във визията и технологиите.

Що се отнася до електрическата версия, тя е доста атрактивна. Електромоторът е добре познатия от 2008 с мощност 136 к.с. и 260 Нм, като предлага доста по-добро ускорение, Батерията с капацитет 50 kWh позволява пробег с едно зареждане до 320 км, като освен това е разположена в пода на колата, което е позволило центъра на тежестта да е по-нисък и машината да е по-стабилна от конвенционалните си събратя.

По отношение на цената, тя започва от около 35 000 лева за базов вариант с бензинов двигател, като може да достигне до над 51 000 за най-високото ниво на оборудване. Дизелът започва от 39 500 лева, а електрическият вариант – oт малко над 67 000 лева. Подобни цифри за компактен кросоувър може и да ви се струват пресилени, но пък Mokka определено има силно оръжие – чаровния дизайн.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:06 2
+ 0
- 1
sffsdf38392
Diesel
Рейтинг : 1038
25.02 2022 в 23:35 1
+ 1
- 0
https://commonrail.bg/piezo
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.