
BMW X3 се появи през 2003 година, като втори SUV-модел на баварската марка след успешния флагман Х5. Машината, наричана от немците SAV (Sport Activity Vehicle), бе базирана на Серия 3, като бързо се наложи на пазара и стана един от най-продаваните продукти на марката.
Сега, малко над 20 години след дебюта на кросоувър, на ход е поколение 4, което идва с доста промени, но, за щастие, запазва повечето ценности на предшествениците си. Най-драстичните промени в новото BMW X3 са свързани с външния вид на автомобила, който вече е по-голям от първата генерация на „баткото“ Х5.
Макар и да запазва силуета и донякъде пропорциите на предходния модел, Х3 е с радикално обновен екстериор в стила на (поне за автора) спорния дизайнерски език на баварците, които започнаха да залитат в откровено странни концепции.
“Бъбреците“ отново са масивни и доминиращи в предницата, но според модификацията са с различно оформление на вътрешната част – с диагонални или вертикални линии (последното в М50). Челната решетка е с осветление, а под нея са масивните въздуховоди, вградени в новата броня. Изцяло нови са предните светлини с L-образен подпис, като същата дизайнерска линия е следвана и в задната част на автомобила.
Страничният профил е изчистен, а дръжките на вратите вече не „стърчат“ извън линията. Както споменахме, Х3 е нараснало на дължина, като вече е 4755 мм или с около 3,5 см повече от предшественика, макар да запазва междуосието от 2865 мм. Ширината е 1920 мм (+ 29 мм), но височината е с 25 мм по-малка – 1660. Кросоувърът се предлага с колела от 18 до 21 цола според версията.
В салона, определено сред акцентите е големият извит дисплей, който е наличен и в други модели на баварците, но не по-малко интересен е така нареченият Interaction Bar – съвкупност от полупрозрачни панели, които обграждат централната конзола, корите на вратите и мястото под навигацията. Те могат да светят в различна светлина, според режима на шофиране, но и да алармират за опасност от автомобил в „сляпата зона“ и т.н.
И докато, както споменахме, външният вид може да е спорен, то интериорът е класически за марката, с изчистено табло, комфортни седалки и отпред, и отзад, които могат да са от рециклиран текстил или кожа в комбинация с алкантара. Креслата разполагат с отопление, вентилация и електрическо регулиране, а воланът може да е с 2 или 3 лъча, като е скосен в долната си част. Багажникът е повече от задоволителен, като предлага обем от 570 литра, които нарастват на 1700 при свалени задни седалки.
Задвижващата гама е другата сила на новото BMW X3 като включва бензинови, хибридни и добрите стари дизелови предложения. Да, баварците все още не отписват дизела, който, между другото е в основата на емблематични за марката двигатели. Базов е двулитровият мотор със 197 конски сили, който вече е подпомаган от мека хибридна технология. Скоро към него ще се присъедини и трилитров дизел с 303 “кончета“ и обещан разход от под 7 л/100 км.
Бензиновите опции също са две – базовата X3 20i xDrive и върховата X3 M50. В първия случай двулитров 4-цилиндров мотор доставя 208 конски сили и ускорение до 100 км/ч за 7,8 секунди, в комбинация с разход от разход, започващ от 6,9 л/100 км. Върховият модел пък залага на 6-цилиндров агрегат с мощност от 398 „жребеца“, който се изстрелва от 0 до 100 км/ч само за 4.6 секунди.
Налична е и плъг-ин хибридна версия, в който 4-цилиндровия бензинов двигател е комбиниран със 135-киловатов електромотор за системна мощност от 299 конски сили. Чарът тук е големият пробег само на електричество – до 90 километра, който се гарантира от батерия с капацитет 22,7 kWh (използваеми 19,7 kWh).
Успяхме да отделим повече внимание на по-базовите бензинова и дизелова версии по време на организирания тест драйв, което ни устройваше идеално, тъй като смятаме, че това ща са и сред най-продаваните версии на BMW X3 у нас. Определено адмирациите са в полза на дизела, който макар и малко по-маломощен от бензина разполага с по-голям въртящ момент – 400 Нм, спрямо 330. Автомобилът е доста балансиран, с добра динамика и ускорение (както и доускорение), като е и с разумни стойности на разхода - от 6 до 7 л/100 км, в зависимост от стила на шофиране. Бензинът е със сходни стойности на динамиката, но се усеща една идея по-нервен, а и харчи повечко…
Що се отнася до плъг-ин хибрида, успяхме да му отделим по-малко време, но ще се опитам да се запознаем по-добре с него в отделен материал. На първо четене, движението му в електрически режим е доста приятно, с бърза реакция и ускорение (6,2 сек. До 100 км/ч). Но и цената е интересна – започва от малко над 123 000 лева. За сравнение базовата бензинова версия е около 112 000, а базовият дизел – 115 400 лева. Върховият за момента М50 започва от 158 400 лева с ДДС.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари