Да се притесняват ли европейците? Tест GWM WEY 05

Христомир Николов Последна промяна на 19 септември 2024 в 07:37 245 0

Да се притесняват ли европейците? Tест GWM WEY 05

Китайският автомобилен гигант Great Wall Motors лансира марката си Wey преди време, като свое най-луксозно подразделение. Или нещо като Lexus за Toyota или Infiniti за Nissan. Успяхме да се срещнем с най-върховия към момента модел в гамата – 05. И, признаваме си, останахме изненадани и очаровани.

Wey 05 е най-технологичният, най-луксозният и най-скъп автомобил, който GWM продава у нас и обобщено може да заявим, че е солиден и атрактивен в ценово отношение, луксозен SUV, който спокойно може да се конкурира с европейски модели като VW Touareg, върховите корейски и японски кросоувъри и дори с по-премиум модели на марки като Audi, BMW и Mercedes.

Моделите на Wey са plug-in хибриди, насочени към по-консервативните клиенти, които за момента се дърпат от чистите електромобили. С дължината си от 4870 мм, Wey 05 може да си съперничи с „маркови“ машини като като Audi Q7, BMW X5 и Mercedes GLE, но самите китайци все още нямата самочувствието да се сравняват с немския топ 3. А трябва, тъй като задвижващата система и качеството на изпълнение отвън и отвътре позволяват. А в ценово отношение GWM са доста по-добре.

Външният вид на кросоувър може да се определи като консервативен, за разлика от повечето китайски коли, които се опитват да впечатляват със свръх футуристични форми тип „космически кораб“. При Wey 05 това е избегнато, като се залага на по-традиционни линии. Е, има го и типичното китайско прекаляване, в случая с предозираните хромирани елементи по предницата, напомнящо за американските луксозни модели, но, попрекалено. И като споменахме американски коли, случайно или не , емблемата напомня на тази на Lincoln.

По-класическа е и визията на интериора, като изключим, разбира се, богатото използване на дигитални екрани. В централната конзола има два монитора, както и един пред водача, плюс хедъп дисплей. Масивният екран в средата е за инфотейнмънт системата, а този, който е под него и почти хоризонтално разположен за климатика. Големите и удобни седалки са от качествена кожа с високо качеството на изработката, както целия салон, между другото. Предните кресла са с вентилация и масаж, а отзад пространството за пасажерите е доволно.

И докато дотук всичко е ок, но не отличава китаеца от конкурентиtе му, то в задвижващата система Wey 05 определено е с едни гърди напред. В случая става въпрос за доста сериозна плъгин хибридна система, комбинирана с голяма батерия с капацитет 39.67 kWh, която позволява пробег само на електричество до цели 146 километра, при това, със скорост до около 150 км/ч.

Тягата се предава към два електромотора, осигурявайки 4х4 задвижване. Предният ел. двигател е с мощност от 163 конски сили, а задният „подава“ 184. Към тях добавяме двулитров бензинов турбо двигател с 204 конски сили и получаваме системна мощност от впечатляващите 476 „кончета“. В добавка с комбиниран въртящ момент от 847 Нм, който позволява на тежащата над 2,3 тона (заради голямата батерия) машина да се изстрелва доста пъргаво.

И все пак, плюсът е големият пробег само на електричество, който е и доста комфортен, освен всичко друго. Иначе, максималната скорост е ограничена на 235 км/ч, а системата предлага общо 8 задвижващи режима, включително споменатия електрически, плюс нормален, спортен, AWD/4x4, за сняг, за кал, за пясък и такъв, който предлага по-добро оползотворяване на енергията при спиране и инерция, за по-добро зареждане на батерията. Самата батерия може да се зарежда на бърза станция с мощност 50 kW.

На хартия разходът на гориво е невероятен - само 0.7 литра и 11.9 г/км CO2 емисии. Но това е ако колата се кара предимно на ток. Иначе комбинираният градски/извънградски разход е около 7 л/100 км, което също е ок. Подобно на голяма част от китайските автомобили във високия клас, Wey 05 е с 9-степенна автоматична трансмисия, която не е фина като на лидера ZF, но се справя повече от прилично (и има възможност за смяна на предавките с лопатки на волана).

GWM Wey 05 има огромен набор от системи за сигурност и асистиране на водача. Дори дразнещо огромен набор, който постоянно мига или „крещи“ за нещо. За щастие, цялата тази какафония може да се изключи, но именно тя е част от 5-те звезди за безопасност на EuroNCAP за кросоувъра.

Генерално, китайският претендент се управлява прилично, возията е доста мека, което налага малко повече интервенция на системи и спирачки, за да се преодолее накланянето по завоите. Комфортът в салона е на класно европейско ниво и единственото дразнещо нещо е биг брадър – камерата в предния ляв ъгъл, която следи дали сте уморен или разсеян и започва да ви се кара, дори ако сте решили просто да се позабавлявате.

Стигаме и до цената. Тя е в диапазона от 110 до 120 000 лева. Ще си кажете, че китайците са полудели с кола за 120 „бона“, но говорим за доста добре издържан SUV от високия клас на D-сегмента, който е качествено изработен, с луксозен салон и с хибридна система, каквато трудно може да откриете дори при най-скъпите немски сходни екземпляри. И определено, ако това качество се запази с времето, европейските, корейските и японските производители има от какво да се притесняват…

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !