28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Мамаван от Бавария: тест BMW 220d xDrive Gran Tourer

Представителите на BMW в България с усмивка ни съобщават, че първият пътнически автомобил на BMW - Active Tourer се продава по-добре от очакваното в световен мащаб. В интерес на истината е факт, че производствeната линия работи на пълен капацитет и все пак не смогва да зарадва всички желаещи. Из чуждите BMW-форуми се носи мълва, че чакането за бензинов модел е от 4 до 6 месеца. Браво, BMW! Но тук ще говорим за 2-ра серия Gran Tourer... което представлява Active Tourer ванчето, но с две седалки повече.

За да има място за допълнителните кресла, шасито на Gran Tourer е малко по-дълго - 11 см, а колесната база е с 10 см по-голяма. И независимо от порастването, мамаванът остава все така компактен. Сега се чудите как така го наричам компактен, нали? Ами на теория е една идея по-къс от 3-та серия комби.

Двигателната гама е същата като при Active Tourer, като само 220d се предлага със задвижване xDrive. С мощността си от 190 к.с. и 4х4 системата, Gran Tourer 220d може да ускори до 100 км/ч от място за под 8 секунди. Добре е, като за автомобил, с който децата ще бъдат транспортирани до училище.

Да говорим за практичност. Колко добър е Gran Tourer за семеен автомобил? Средният ред седалки не е разделен на три отделни кресла, както при някои ванчета, но пък долната част на седалката се разделя на две секции, като всяка от тях е с реглаж напред и назад. Облегалката е "разцепена" на три и всяка една част може да бъде спусната. На втория ред седалки има три Isofix системи за детски столчета. Както казахме, в багажника има още две седалки, които се "разгъват". Не бих ги определил като удобни места за възрастни, но пък две 10-годишни хлапета ще пътуват сравнително комфортно. Когато въпросните седалки са на лице, в багажника зад тях остава място като за два куфара за кабинен багаж. Ако са прибрани, обемът на багажното става 560 литра (или достатъчно за по-компактна перална машина, както се изразяват от BMW). Ако пък и средните седалки са сгънати, то се отваря обем от 1820 литра (или две перални машини).

Колко е лесно да се доберете и да се настаните на задните седалки? Точно толкова, колкото във всеки един друг 7-местен ван.... Направих опит, който се оказа успешен. Мястото за краката ми не бе кой знае колко, позицията ми бе неудобна, но пък затова съм фен на седенето на предна-лява седалка.

Като заговорих за шофьорското място, време е да ви преразкажа как се кара този мамаван. Настройването на седалката е сравнително лесно, воланът е там, където трябва да е, а всичко останало (освен грозноватият скоростен лост) е в типичен BMW-стил. Изглежда, че Gran Tourer е проектиран от хора, които искат да се наслаждавате поне малко от шофирането на подобно возило. В интерес на истината накланянето в завои, стабилността (сцеплението) и цялостното усещане зад волана е доста по-добро от колкото на кой да е друг подобен автомобил от друга марка. Според мен всеки един семеен миниван трябва да е (поне) толкова готин за каране. Gran Tourer можете да си поръчате с адаптивно окачване, което може би ще е добра опция за нашите не чак толкова прекрасни пътища.

За 4х4 проходимост не смятам да ви говоря. Сигурно ще е интересно да изпробваме системата в зимни условия, където ще научим най-много за начина й на работа и ефективността й. Все пак възлагам големи надежди, тъй като е xDrive, макар и работещ наопаки - по презумция задвижващ предните колелета и при нужда задните. Една от малкото забележки, които имам, е габаритът и местоположението спрямо водача на А-колонката от шофьорската страна. Толкова е грамадна и на толкова неправилно място, че при по-остри завои не можех да взема решение от коя й страна да гледам пътя. Лошото в случая е, че трябва да накланям тялото си напред или настрани, тъй като наистина е грамадна.

В крайна сметка автомобилът ми допадна. Ще допадне и на всеки, който е свикнал с подобни возила (Seat Alhambra, Relault Espace, Citroen C4 Picasso и т.н.) тъй като 220d Gran Tourer се кара доста по-прецизно. Да, със сигурност не е най-просторният 7-местен семеен ван в света, нито пък е най-евтиният, но пък си заслужава. Заслужава си, защото в купето се усещат вложените пари, а на пътя се усеща защо сте платили повече.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:20 1
+ 0
- 0
sffsdf11417
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.