13 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Най-забавната Octavia: тест Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4

Практичен, семеен, приключенски автомобил и работен кон - това е Skoda Octavia Scout. Моделът се е доказал като почти перфектен за всякакви условия както на пътя, така и извън него. Доста трудно ще ни е да напишем нещо ново, но етикетът изисква да опишем преживяванията си.

Както знаете, Skoda Octavia Scout е по-груба и оф-роуд фокусирана версия на популярното комби на чехите. Или казано иначе – истински кросоувър, представляващ семейно комби „на кокили”. Перманентното 4х4 задвижване, повишеният клирънс и мощните двигатели дават повече спокойствие и сигурност, но не "надуват" цената излишно. Хубавата новина е, че Scout остава все така практичен както сестрата Octavia комби. Няма лишения в багажното отделение или стеснения в купето заради задвижването на задния мост. Общо взето типична Octavia. Явно така са помислили и инженерите от Skoda, но са искали да я дистанцират от стандартното комби. Затова са сложили различни предна и задна брони, пластмасови предпазители на ламарините, повишено окачване и няколко допълнителни елемента, които крещят "аз съм оф-роудер".

Моделът е пряк конкурент на Opel Insignia Country Tourer и Volswagen Passat Alltrack. Карали сме ги и ни харесаха. Искаше ни се да съберем всички на едно място, но не можахме. Може би по-натам ще ни се отвори подобна възможност. А и да не забравяме, че Insignia e към края на своя жизнен цикъл и щеше да е нечестно да я изправим срещу двата събрата от VAG-групата.

Винаги сме смятали, че комби версиите на повечето седани са доста по-симпатични на вид, а и ги предпочитаме, защото са по-функционални. Тук нещата седят по абсолютно същия начин. Математически казано, ще напишем така: (Octavia) < (Octavia комби) < (Octavia Scout). Комбито с повишен клирънс ни допада много. Тук е мястото да вметнем, че от Skoda са добавили 33 мм височина на окачването и Octavia Scout е с по-добра теоретична проходимост от SUV модели като Audi Q3, например. Благодарение на гореизброените клирънс и променени брони, ъгълът на заход на привидно „асфалтовия” автомобил е 16,7 градуса, а ъгълът на спускане - 13,8 градуса. Сега е време да добавим и 4х4 задвижване: Haldex5.

Стандартно предлаган електронен блокаж на диференциала (EDL), прави потеглянията по-плавни и оптимални. EDL оперира както на предния, така и на задния мост, играейки ролята на блокаж. С помощта на електронната система за стабилност шофиранията в зимни условия ще са детска игра. Докато се заигравахме с информационния дисплей в средата, видяхме и функция, наречена Sport ESC. Заподозряхме, че има нещо, но нямаше как да го изпробваме. В последствие разбрахме, че ESC (системата за стабилност) е с два режима, които се адаптират към изискванията и поведението на шофьора, както и към сцеплението на колелата.

Иначе 4х4 задвижването е оптимизирано за по-нисък разход на гориво при движение в нормални условия. Разпределението на мощността Haldex5 прави под влияние на метеорологичните условия и сцеплението. Когато ускоряваме плавно или спираме плавно, почти целият въртящ момент отива към предния мост, за да пестим гориво. Ако случайно натиснем газта докрай или стъпим на по-хлъзгава настилка и някое колело изгуби сцепление, за милисекунди Haldex оправя нещата, давайки мощност към задния мост. Системата общо взето е идентична с Haldex4, но се твърди, че е с 1.4 кг по-лека и значително по-бърза и прецизна.

Разбира се, Skoda Octavia Scout не е джип за оф-роуд, но пък е доста по-логичен избор за 4х4 комби в нашите пътни условия, особено ако сте запален скиор, планинар, рибар или с две думи - аутдор ентусиаст. С повече разум и с помощта на повишения клирънс и 4х4 системата, тази Skoda може да ви отведе до доста интересни местенца извън утъпканите пътища.

Най-добрият вариант за тестови автомобил е този, оборудван с 2.0 TDI агрегат, развиващ 184 к.с. и DSG скоростна кутия. На нас ни се падна 150 к.с. вариант с 6-степенна механична трансмисия. Естествено, че знаейки за съществуването на по-мощен Scout, този нямаше да ни е любим, но ни допадна. Определено моделът с "ръчна" кутия ни се струва фокусиран към по-дивашкото шофиране, но когато и да поискахме, го карахме плавно и равномерно. Единствено, в града скоростите се усещат малко по-нервни, отколкото трябва, а старт-стоп системата е толкова по немски прецизна, че чак дразни и ти се иска да я изключиш, защото се шашкаш дали не си угасил мотора някак си от незнание. Още пазим спомена от предходното поколение на Scout, със сходния дизелов мотор, тогава със 140 к.с. Определено се усеща еволюция, с всичките й странности, положителни и, ако щете, отрицателни черти.

Интериорът е типичният за Skoda – семпъл, просторен и комфортен. Винаги сме се чудели как автомобил от С-сегмента, базиран на Golf/Jetta платформата може да ни се стори просторен като Passat, който пък е родственик със Skoda Superb, който пък ни се струва голям като Audi A6. Както и да е, получи се доста оплетено, та в резюме – един от най-просторните и удобни комби автомобили в класа. Седалките са удобни, воланът е с ергономично разположени бутони, с централната конзола се борави сравнително интуитивно. Няма какво повече да добавим...

Цената на Skoda Octavia Scout с цитирания по-горе двулитров дизел с мощност 150 к.с. започва от 53 260 лв. Вариантът на мотора със 183 „кончета” и DSG скоростна кутия ще ви излезе 57 990 лв. Има и бензинова версия с 1,8-литров TFSI турбо агрегат, също с DSG, предлагана за 55 170 лв.

Между другото, отскоро Skoda предлагат 4х4 задвижване и на хечбек варианта на Octavia. Представихме си го в изпълнение Scout и ни се стори доста интересна идея...

Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.