26 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Оф-роудът като бизнес: проходими работяги от Renault

Най-продаваният производител на лекотоварни автомобили в Европа представи решения за по-добро сцепление на цялата си гама модели. Новият бранд на французите, отговарящ за развитието на бизне моделите - Renault Pro+, наследява върха в този сегмент на европейския континент от цели 18 години и сега има намерението да се превърне във все по-глобална марка.
Бизнес моделите на французите се предлагат с огромно разнообразие от всякакви конфигурации, като за компактното Kangoo са 65, за средноразмерния Trafic са 270, а за най-големия Master достигат 350. Освен тези разнообразни конфигурации, с които всеки един бизнес може да избере персонализиран според нуждите си LCV модел, в допълнение ще могат да си изберат и решение за работа в по-тежки терени и при настилки с лошо сцепление.

Досега, Renault предлагаше единствено технологията Extended Grip и за трите си машини - Kangoo, Trafic и Master. Тя представлява подобрена система за контрол на сцеплението и е стандартна за всичките модели. Разликата в работата й в сравнение със стандартния тракшън контрол, познат ни при повечето съвременни автомобили, е в това, че тази система не „дави” двигателя и не стопира движението на задвижващото колело, а чрез контрол на сензорите само намалява до определена стойност скоростта му, за да се избегне сериозно пробуксуване. По този начин, между другото, може да потегляте доста по-бързо при лошо сцепление на пътя. Системата се активира с натискането на бутон, на таблото, като това може да става при скорост до 50 км/ч.

При Renault Kangoo, системата Extended Grip се комбинира и с пакет All Road, който включва повдигнато с 8мм окачване, гуми с усилен външен борд и по-голям грайфер, както и метална защита за двигателя. Въпреки добрата си работа, тази система се препоръчва, поне от мен, ако работата ви включва използване на черни пътища, но все пак не такива, проправяни от джуганите в горите, с дълбоки коловози.

Заедно с френската компания Poclain Vehicules, Renault разработи нова повишаваща сцеплението система за моделите си с един задвижващ мост. Тя се нарича X-Track и също се предлага и за трите модела на компанията. Системата предлага доста по-добро сцепление на лоши повърхности от Extended Grip, като основният елемент при нея е диференциал с ограничено приплъзване за задвижващия според модела мост (преден или заден). Диференциалът има общо 8 фрикционни диска и при нужда може да пренася до 25% от въртящия момент на двигателя към колелото, което има най-добро сцепление.

Освен блокажа, X-Track пакетът включва повишен с 30 мм клирънс при Kangoo и Trafic, а при Master височината се повишава с цели 40мм. При тези модификации също е налична защита на двигателя под формата на 3 милиметров стоманен щит. Пакетът включва също гуми Mud&Snow, с по-голям грайфер, подпомагащи тракшъна при настилки с лошо сцепление, като размерът им е им е еднакъв с този на стандартните гуми. За X-Track не е нужна активация, защото системата работи постоянно.

X-Track наистина дава сериозно предимство, в сравнение с Extended Grip, както имах възможността да се уверя в доста песъчливи горски отсечки с много наклони и коловози. За да не закъсате, обаче, трябва да сте доста активни с подаването на газ, особено при по-стръмни склонове, за да може ванът да не загуби набраната тяга и да „увисне” поради липсата на допълнителен тласък от втори задвижващ мост.

Последната генерална новост в Renault Pro+, гамата е наличието на пълнофункционална 4х4 система. Разработена съвместно със световно признатите специалисти от Oberaigner Automotive, пълноприводната трансмисия е налична единствено за големия Master, като му дава реални оф-роуд способности дори и в силно пресечени терени, както успяхме да се уверим по време на теста.

4х4 системата е класически парт-тайм, с базово задно задвижване, включване на предния мост с разпределяне на тягата 50:50 между предни и задни колела и 4х4 с бавни предавки. Различните режими се контролират от бутон, разположен на доста видимо и лесно достъпно място от инструменталното табло, като електронни индикатори показват избрания режим. Бавните предавки и разпределението се активират от раздатъчна кутия, позиционирана зад скоростната такава, като промяната в предавателното число е от 1:1 към 1:1.42.

Височината на Master 4x4 е повишена с 65мм отпред и 58мм отзад при единична гума и 45мм при двойната задна гума. Двигателят също има метална защита, а гумите Mud&Snow са стандартни. Активирането на 4х4 става със скорост до 25 км/ч и волан, който не надвишава 3/4 оборота от изправено положение. Бавните предавки се активират при спрял автомобил и натиснат съединител до появата на червена светлина на бутона и надпис на таблото LOW:ON. Предните надвеси на буса позволяват атакуването на наклони до 23.5 градуса. Разликата в теглото между конвенционалния Master със задно предаване и 4х4 версията е до 195 килограма.

Трасето, на което бе проведен теста бе доста сериозна писта за мотокрос с разграничени няколко маршрута според системите за проходимост, като бяхме доста безмилостни към лекотоварните машини. Доколкото X-Track ме впечатли като компромисно решение, толкова 4х4 вариантите са наистина можещи, дори и в най-дългата версия на Master. Добрата новина е, че пълноприводният бус (или шаси кабина) вече може да се поръча при дилърите на Renault у нас, докато X-Track ще се предлага от началото на септември. И двете решения вече са стандартни опции в каталозите на Renault за всички европейски пазари, а не както преди, да се търси следпазарно конвертиране при одобрени фирми.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:13 4
+ 0
- 0
sffsdf14549
+ 0
- 0
Сложна работа
izo4x4
Рейтинг : 12517
04.08 2016 в 10:54 2
+ 1
- 0
Факт е! Само да коригирам, че Данжел правят това от над 30 години. Между другото, скоро ще пуснем една статийка и за историята на този легендарен доработчик, добра идея дадохте
+ 4
- 0
Добра новина, но от PSA Peugeot Citroen от 15-16 години имат 4х4 за бусовете и баничарките. Работят заедно със Dangel.
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.