
Suzuki Vitara се появи на бял свят през 1988 година и моментално стана бестселър. Опитът на Suzuki в 4х4 сегмента, съчетан с приятния за времето дизайн и функционалност изстреляха всъдеходчето към пазарните върхове. И днес, много хора като чуят Suzuki се замислят именно за Vitara. Десет години по-късно, Vitara порасна и добави Grand към името си, като продължаваше успеха на предшественика си. През 2005 се появи третото и последно поколение Grand Vitara, което замени цялата рама и парт – тайм трансмисията с модерна моно конструкция и постоянно 4х4. Миналата есен казахме сбогом на Гранда, но и „добре дошъл” на изцяло новата Vitara, която ще се опита да запази доброто име на предците си, но в една коренно нова и различна интерпретация – тази на модерен компактен SUV, който, обаче, обещава без да е “offroad animal” като предходните модели, да бъде способен на пътя и извън него, да е универсален но и бягащ от определението „градски кросоувър”.
Тъй като новата Vitara е значително по-компактна от Grand-версията, както и от родственика S-Cross (дължина 4175 мм, ширина 1775 мм,височина 1610 мм и колесна база 2500 мм), влиза в полезрението както на компактните, така и на субкомпактните SUV и кросоувъри, където ще трябва да се бори едновременно срещу модели като Renault Captur, Mitsubishi ASX, Juke и Qashqai на Nissan, както и Opel Mokka и дори Dacia Duster.
Определено, Suzuki Vitara 2015 изглежда шик, а с новите си приятни за окото цветове и цветови комбинации би привлякла доста дами. Но пък дизайнът далеч не е дамски и, простете, лигав. По-скоро е мъжкарски, с ръбати и раздути форми, както и цялостна отличителна трапецовидна форма. И дори изглежда доста по-модерно от новото поколение SX4 S-Cross, което дебютира през 2013 г. Виждаме характерната широка задна колона, LED дневни (и дори къси и дълги при най-високото ниво) светлини и хром елементи от всички страни. Изборът на цветове позволява интересни комбинации, каквито до момента сме виждали само в Renault Captur. И подобно на френския мъник, „шаренията” е валидна и за интериора. Vitara се предлага в 5 основни цвята и още 4 варианта за персонализация в два цвята.
Въпреки компактните размери, купето е сравнително широко и удобно, а багажникът започва от компромисните 375 до удачните 1120 литра при свалени седалки. Допълнително чувство за простор придава големият панорамен покрив, наличен в по-високите нива на оборудване. Е, има и някои компромиси, като по-твърдата пластмаса по вратите и таблото, но пък седалките и цялостната визия на инструменталното табло компенсират.Mожем да кажем, че Vitara е доста по-модерна отвън, отколкото отвътре.
Оборудването предлага (според версията) аудио система със 7-инчов тъчскрийн, бордкомпютър, автоматичен климатик, парктроник с камера за заден ход, автоматични чистачки и светлини, навигация и т.н. Системите за сигурност и безопасност на пътници и пешеходци включват Radar Brake Support, адаптивен Cruise Control, асистенти за спускане и потегляне при наклонен терен, електронен контрол на стабилността, в добавка с пълен пакет въздушни възглавници.
За задвижването на Vitara, първоначално са налични бензинов и дизелов двигател с еквивалентен работен обем от 1,6 литра. В първия случай, мощността е 120 к.с, постигнати при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент е 156 Нм при 4400 об/мин. Агрегатът засега се предлага само с 5-степенна механична скоростна кутия. Също с механична, но 6-степенна е наличен дизеловият двигател, постигащ същата мощност от 120 „коня”, но при 3750 об/мин. Пиковият въртящ момент е 320 Нм при 1750 об/мин.
В скоро време се очаква и първата 6-степенна автоматична скоростна кутия от Suzuki, предлагана първоначално за бензиновия мотор, като тя ще има и възможност за ръчна смяна на предавките от перца на волана. На по-късен етап се очаква новият автоматик да се предлага и за дизеловия двигател, а към гамата на моторите ще се присъедини и 1,4-литров турбо бензин с 6-степенни трансмисии.
Всъдеходът се предлага с версии както с 4х4, така и само с предно предаване. В случая на пълноприводното задвижване, новата Vitara разчита на 4WD системата AllGrip, позната ни от S-Cross. AllGrip разполага с 4 предварително конфигурирани режима на задвижвани, избиращи се от селектор. Автоматичният поставя приоритет върху икономията на гориво при нормални условия на шофиране, като водещ е предният мост.
В оф-роуд условия, определено Suzuki Vitara не е Grand Vitara, но въпреки „паркетната” си концепция показа учудващи качества из тежките черни трасета в планините на централна Гърция, допълнително усложнени от изсипалия се дъжд. Макар клирънсът от 185 мм да не е като на „гранд” версията отпреди, ъглите на проходимост (18 градуса на атака, 28,2 на спускане и 17,7 на окантарване), в комбинация с по-късата колесна база помагат за прилично представяне извън пътя.
А що се отнася до поведението на пътя, разликата спрямо Grand Vitara е огромна, в полза на новия модел. Vitara определено е по-пъргава, комфортна и спортна като усещане на асфалта, спрямо именития си предшественик.
Ценово, новата Vitara се опитва да се представи доста прилично. Цените започват от 31 990 лв. за 1.6 GL 2WD бензин, а при най-високото ниво на оборудване GLX с дизелов двигател и 4х4 цената е 48 190 лв. Ако поръчате модела с двойно-отваряемия панорамен покрив, дизеловата версия ще е с крайна цена от 49 990 лв. За момента N1 или друг вид данъчни облекчения не присъстват, но вносителите работят по въпроса.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 06:36
Последни коментари