07 юли 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Continental с 3D лазерна технология за автономно шофиране

Компанията Continental обяви, че е придобила подразделението за 3D лазерни сензори с висока резолюция на американската фирма Advanced Scientific Concepts, Inc. от Санта Барбара, Калифорния. Иновативната технология, наречена Hi-Res 3D Flash LIDAR, ще стане част от решенията на отдела за системи за асистиране на водача на Continental и ще бъде основнен елемент от сензорите на германската компания за високо автоматизирано и цялостно автономно шофиране.

LiDAR технологията, позната като лазерно или 3D сканиране, използва лазери за определяне на разстояния и се използва за създаване на карти с висока резолюция. Триизмерният LiDAR с висока резолюция е критичен за автономните автомобили, защото едновременно предоставя на автомобила машинно зрение в реално време и цялостна карта на заобикалящата го среда. По този начин технологията осигурява много по-детайлен и точен поглед върху пространството около превозното средство, независимо от това дали е ден, нощ или характера на атмосферните условия.

Continental работи върху цялостна гама от сензори за управление на пространството около автомобила с цел пълно картографиране и сегментиране на околната среда. „Сензорите са необходими, за да може да се премине безопасно на следващия етап от автономното шофиране,“ коментира Карл Хаупт, изпълнителен вицепрезидент на Напреднали системи за асистиране на водача (ADAS) и член на управителния съвет на подразделение Шасита и безопасност в Continental. “Ние имаме голям опит в разработването на радари и камери, както и в интегрирането на данни от тях. 3D лазерният LiDAR с висока резолюция е изключително важен за запазване на лидерската ни позиция в разработването на системи за автономно шофиране.“

След приключване на сделката служителите на американската компания, които са предимно инженери, ще се присъединят към подразделението Напреднали системи за асистиране на водача (ADAS) към Шасита и Безопастност в Continental в Санта Барбара, Калифорния като от Continental очакват екипът да достигне до над 100 инженери.

Continental вече има разработен компактен модул с интегрирани мултифункционална камера и инфрачервен Lidar, който може да бъде инсталиран и в компактни автомобили. Този модул е част от обширното портфолио сензори на компанията за външното пространство на автомобила като предни и заобикалящи камери, радари и Lidar сензори.

Toyota вече използва тази технология в своя най-нов пакет за активна безопасност в автомобила “Toyota Safety Sense C” за компактни автомобили и Continental е основен доставчик на японската компания за техните активни системи за безопасност Pre-Collision System (PCS), Lane Departure Alert (LDA) и Automatic High Beam (AHB).

Continental е първият доставчик на технологии за автомобилната индустрия, който получава разрешение от Дирекцията за моторни превозни средстава (DMV) на Невада за тестове на автономни автомобили по щатските обществени пътища. Тестовият лиценз на Continental е получен през декември 2012 г. специално за високо автоматизирания автомобил накомпанията и досега от Continental са провели повече от 72 000 часа тестове в режим на високо автоматизирано шофиране. В тях участва изпитателен инженер на германската компания, който наблюдава поведението на автомобила. В допълнение към изпитателните програми в Америка и Германия, Continental започва програма за автономно шофиране и в Япония.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.