Global NCAP иска извинение от Renault за подвеждаща реклама
Глобалната програма за оценка на сигурността на автомобилите Global NCAP поиска извинение от френския производител Renault заради подвеждаща реклама в Уругвай. Според организацията Renault изтъква пред потенциалните си клиенти в латиноамериканската държава, че продаваният се там модел Megane III е с максималните 5 звезди от тестовете за сигурност.
Тънката разлика обаче е, че тези тестове са проведени със спецификацията за Европа от Euro NCAP, а за варианта, продаван в Южна Америка, въобще не е провеждан тест. Според хората от глобапната програма това е подвеждане на клиентите.
В писмото до боса на Renault Карлос Гос се изтъква, че е напълно възможно този автомобил да събере 5 звезди и в южноамерианския тест, но докато това се случи, настояването е рекламата да бъде прекратена.
От Global NCAP дори приканват производителя възможно най-скоро да предостави на Latin NCAP тестов автомобил, за да бъде затворен този казус. Но преди това да се извини на своите кандидат-клиенти в Уругвай.