Mercedes свали BMW от трона на луксозните автомобили

Mercedes е най-продаваната луксозна марка в света за 2016 година. Статистиката разкри смяна на лидерството след 12-годишно господство на BMW на трона. През миналата година Mercedes-Benz има продажби от 2.08 милиона броя, а ако сложим и дъщерната марка Smart в сметките, продажбите стават 2.23 милиона. Ръстът от 2015 година е чудовищен - цели 11 %.
В основата на успеха са няколко фактора. Единият е наемането на Горден Вагенер за шеф на дизайнерския екип на Daimler. Другата е предизвестеният развод с Chrysler през 2007 година, който помогна на компанията да върне строгата си дефиниция на чист премиум производител. Така компанията започна да следва неотклонно своето верую - "Най-доброто или нищо".
"Имахме проблеми с дългове, разходи и качество. Дизайнът ни не беше на най-доброто ниво. А с Chrysler на борда хората вече не ни разпознаваха като премиум производител. В последните години обаче работихме здраво и днес сме лидери или един от лидерите, когато става въпрос за иновации, качество, дизайн и сигурност", сподели босът на компанията Дитер Цетше.
За начало на големия възход може да се счита 2013 година, когато бе представена новата S-Class. Новият дизайн, функционалности и общо взето нова философия се оказаха изключително успешни и пазарът реагира моментално. След това други модели като C-Class, E-Class и по-малките CLA и GLA продължиха тенденцията, подпомогнати от вкарването на собствена автономна технология.
През 2017 година в плановете на компанията влизат пускане на нов спортен автомобил от AMG, обновяване на GLA и еволюиране на автономната система. Основните насоки при нея вече бяха показани с прототипа Generation EQ на изложението в Париж.












