10 декември 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Dacia продаде 1 милион коли на газ

Марката предлага версия с пропан-бутан на всичките си модели

Румънската марка Dacia предлага фабрична газова уредба за моделите си още от 2010 година насам. Компанията вече достигна 1 милион продадени автомобила на пропан-бутан оттогава насам, като в момента предлага дугоривен двигател (LPG-бензин) ECO-G100 двигател цялата си гама: Sandero, Stepway, Logan, Duster и Jogger.

Марката е лидер в Европа по отношение на LPG с над 67% пазарен дял в края на юли 2024 година, а този двигател днес привлича близо 40% от клиентите на Dacia. От 2020 г. този двугоривен двигател се нарича ECO-G100. Той предлага максимален въртящ момент 170 Нм от 2000 об/мин, което позволява универсална употреба с много предимства.

Двигателят ECO-G100 подобрява производителността в сравнение с бензиновата версия (+10 конски сили и +10 Нм), като същевременно намалява емисиите на CO2 с около 10% в сравнение с еквивалентен бензинов двигател. Така въглеродният отпечатък е по-малък, а емисиите на фини частици спадат с 90%.

В продължение на 14 години Dacia изпробва, тества и усъвършенства технологията ECO-G100. Тя е фабрично вградена в автомобилите. Базирана на експертния опит на Renault Group, технологията е здрава и надеждна като бензинов двигател.

Автомобилите са проектирани и конструирани така, че да работят с пропан бутан. Резервоарът за LPG (пропан-бутан) заема мястото на резервното колело, без да засяга резервоара за гориво или обема на багажника. Автомобилите, задвижвани с LPG, имат гаранция 5 години или 100 000 км, както всички други превозни средства в гамата.

Двигателят с газ и бензин е ценово достъпен и икономичен. LPG е едно от най-евтините горива на пазара (до 60% по-евтино от безоловния бензин 95). Това е еквивалентно на икономия от около 63 лв. на пълен резервоар. Автомобил, оборудван с двугоривен двигател, може да работи както с бензин, така и с пропан-бутан. Двата резервоара са отделни и разполагат с капацитет от приблизително 50 литра всеки (в зависимост от модела). Функционирането е просто: Преминаването от бензин към LPG или обратно се извършва ръчно по желание на водача или автоматично с превключване на бензин, когато резервоарът за LPG е празен.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.